Grote brand boerderij - Grouw 16-09-2007

Auteur Topic: Grote brand boerderij - Grouw 16-09-2007  (gelezen 6257 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #20 Gepost op: 21 september 2007, 08:16:49
coen,

dan verschillen we hier dus heel duidelijk van mening!
we hebben het over de boerderij en niet over de stal misschien zit hier het misverstand? bijde stal kan ik me voorstellen dat je niet meer naar binnen gaat maar de woning?


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #21 Gepost op: 21 september 2007, 09:14:35
Gelukkig is niet iedereen het altijd met elkaar eens. Maar ik respecteer je mening. Jij hebt je beweegredenen en ik ook........
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #22 Gepost op: 21 september 2007, 16:18:56
tuurlijk en je weet het hé er is nog nooit iets blijven branden...................................
en wanneer het nodig is komen we graag helpen ;)


Jeffrey-Jacobs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #23 Gepost op: 21 september 2007, 23:10:00
Als je goed naar onderstaande foto kijkt dat is de 2de foto van 112fryslan overigens zie je dat het dak al aangestraald is en al voor een gedeelte rookt eer je daar met HD bij bent zijn ze denk ik al een stukkie verder.

Voorhetzelde geldt zijn de vlammen al naar binnengeslagen onder de dakrand door of iets dergelijks, al met al de brandweer zal er vast een reden voor zijn dat de brandweer de woning niet meer kon redden. En miss stond de woning op dat moment nog leeg aangezien ik lees dat het in restauratie was.

P.s mijn blik op de foto's



fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #24 Gepost op: 22 september 2007, 09:34:52
Als je goed naar onderstaande foto kijkt dat is de 2de foto van 112fryslan overigens zie je dat het dak al aangestraald is en al voor een gedeelte rookt eer je daar met HD bij bent zijn ze denk ik al een stukkie verder.

Voorhetzelde geldt zijn de vlammen al naar binnengeslagen onder de dakrand door of iets dergelijks, al met al de brandweer zal er vast een reden voor zijn dat de brandweer de woning niet meer kon redden. En miss stond de woning op dat moment nog leeg aangezien ik lees dat het in restauratie was.

P.s mijn blik op de foto's



conclusie? als het binnenbrand maar niet meer de brandweer bellen deze doen binnen niets en wachten tot het naar buiten komt? volgens mij is daar juist de brandweer voor? maar ik weet niet hoelang het bij jullie duurt voor je ergens met hd bent maar daar gaan geen (en dan zeg ik het heel ruim!) 3 minuten overheen.
maar ik zal stoppen met mijn commentaar. ik ben er niet bijgeweest en moet alleen maar naar foto's kijken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 22 september 2007, 10:00:41
Ik heb deze discussie even gevolgt,en ik ben het met Fikkie eens dat er toch wel een cruciale kans is blijven liggen.Als er eerder ingezet was op de woning middels een binnenaanval,dan was naar alle waarschijnlijke zekerheid die woning bespaart gebleven.Afgezien van wat rook,roet en waterschade.Op de foto,s is toch duidelijk te zien dat de woning nog een mooie poos intact is geweest.Als je op de scheidingsmuur woning stal 1 of 2 ploegen in had gezet,had je die woning kunnen behouden.

In dit soort bebouwingen is het gewoon dat er een tussendeur zit,die toegang geeft vanuit de woning naar de stal,en mogelijk zit er op de bovenverdieping een luik naar een eventuele hooizolder.Als er daarop ingezet zou zijn,was de woning gespaart gebleven,zonder kans op instorting.En ik mag toch hopen dat we niet vrezen voor een mooie binnenaanval  ::)