Uiteraard, alles kan. Mij hoor je ook niet zeggen dat ze als wezenlozen naar de post moeten scheuren en mbv zo'n bordje ervan uit moeten gaan dat ze voorrang krijgen....
Gewoon het overige verkeer erop attenderen dat ze haast hebben. En begrip kweken als ze ietwat te snel door het verkeer manoeuvreren, dat soort dingen.
Daar kan ik mee inkomen maar men roept toch al dat men "hoopt dat het huis van diegene is dat afbrand " als ze niet aan de kant willen
hiermee krijg je geen respect.....en begrip.
Maar het blijft een ongewenst iets dat men zelf maar iets gaat doen.
Waar het omgaat is dat er een eenduiding EN landelijk beleid gaat komen over hoe vrijwilligers zich mogen gedragen tijdens de opkomst naar de kazerne. Nu wordt er overal wat verzonnen
Hier ben ik het 100% mee eens, dat valt op te maken in mijn postings.
Alleen is dit al geregeld namelijk: men moet zich aan de regels houden. Niets meer en niets minder. Hoe moeilijk is dit?
Dat dan de brandweerwagen later vertrekt is aan de vrijwilligers / korpsen om daar iets van te vinden maar het is niet aan deze om dan zelf regeltjes te gaan maken.
En dat mensen in hun emotie boos worden omdat de brandweerwagen na 9 minuten verschijnt gebeurt ook als deze na 7 minuten verschijnt.
Elke hulpverlener krijgt te horen dat deze "te laat" is.