verlicht autobordje

Auteur Topic: verlicht autobordje  (gelezen 47371 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #170 Gepost op: 6 november 2011, 19:18:22
Alleeen zodra mijn pieper gaat, ben ik direct in actieve dienst van de brandweer, dan gaat mijn verzekering ook lopen.

Die vergoed alles die verzekering? Of wordt er alleen vergoed indien men zich aan de verkeersregels houd?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #171 Gepost op: 6 november 2011, 19:23:07
Ik denk alleen niet dat die verzekering iets gaat dekken als je verkeersregels overtreedt, waardoor er een ongeluk ontstaat ;) Een meer reële oplossing lijkt mij dat brandweermensen een rijopleiding krijgen en bij een prio 1 oproep het RVV mogen overtreden om sneller op de kazerne te zijn. Dat scheelt al een stuk. Tevens staat het gebruik van de transparantjes in het RVV, dus mag je die ook meteen gebruiken. OGS voor brandweervrijwilligers in privévoertuig is een utopie, alleen al gezien de kosten die dat met zich mee zou brengen...

Overigens maakt het niet uit wat voor een kleur die transparantjes hebben. Zolang er licht in zit, mag het niet ;)

De vezekering kan alleen de dekking intrekken als van "grove nalatigheid" kan worden gesproken, wat is Grove Nalatigheid en wat niet?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #172 Gepost op: 6 november 2011, 19:35:28
Die vergoed alles die verzekering? Of wordt er alleen vergoed indien men zich aan de verkeersregels houd?
Wij zijn verzekerd voor ongevallen tijdens het brandweerwerk. En ik dacht dat we het er hier helaas eens over moeten zijn dat we aan de verkeersregels moeten houden. Laat voorop stellen dat als er door iemand willens en weten voetpaden, fietspaden worden genomen dat persoon een enkeltje postcommandant kan krijgen voor een stevig gesprek.
Maar laten we ophouden over dat wat sneller rijden naar de kazerne door de vrijwillgers. Elke brandweervrijwilliger doet dat, en zolang dat op een goede wijze gebeurt zonder personen en goederen in gevaar te brengen hoeft dit geen probleem te zijn.

Ik heb een aantal malen een politieauto achter mij aan gehad tijdens een uitruk, en toen reed ik op dat moment echt geen 50. Maar toen ze zagen dat ik bij ons  het kazerneterrein op reed reden zij door. Nooit een waarschuwing of boette gehad.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #173 Gepost op: 6 november 2011, 23:35:43
Wij zijn verzekerd voor ongevallen tijdens het brandweerwerk. En ik dacht dat we het er hier helaas eens over moeten zijn dat we aan de verkeersregels moeten houden. Laat voorop stellen dat als er door iemand willens en weten voetpaden, fietspaden worden genomen dat persoon een enkeltje postcommandant kan krijgen voor een stevig gesprek.

Mee-eens, maar er zijn collega's van je die er iets anders overdenken:  

In plaats van dat er opeens een ''gek'' een stuk trottoir meepakt zonder enige herkenning, of dat het iemand is met een bordje kan dat begrijpelijker overkomen bij de burger. En een vrijwilliger zal echter er wel op letten om zo veilig en verantwoord mogelijk bij de kazerne te komen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #174 Gepost op: 7 november 2011, 16:48:08
Mee-eens, maar er zijn collega's van je die er iets anders overdenken:  
  
Tja, maar dat is niet zo vreemd. Tussen de vele die het wel allemaal zo goed mogelijk willen doen, heb je altijd een paar die je beter terplekke het rijbewijs kan afnemen. ;)


TBK_SDB

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #175 Gepost op: 4 februari 2012, 23:14:08
Alleeen zodra mijn pieper gaat, ben ik direct in actieve dienst van de brandweer. Dan gaat mijn vergoeding al lopen, dan gaat mijn verzekering ook lopen.

Om even een wat oude koe uit de sloot te halen, geldt dit voor alle brandweer korpsen in NL?
- Student technische bedrijfskunde; - Voormalig HGE/Lid SIGMA prov. Drenthe; - Rode Kruis afd. Groningen/Haren; - Centralist bij het Rode Kruis.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #176 Gepost op: 5 februari 2012, 09:17:07
Om even een wat oude koe uit de sloot te halen, geldt dit voor alle brandweer korpsen in NL?
Als het goed is wel, en zou daar geen verschil in mogen zijn. ;)


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #177 Gepost op: 5 februari 2012, 09:24:07
Beste collega's van de vrijwillige brandweer,
 laat jullie allemaal eerst eens goed voorlichten over een dergelijke verzekering, nodig zo'n persoon eens uit op een oefenavond, het is in jullie aller belang.
MAAR ...............
 het bordje en de verzekering geeft NIEMAND het recht om verkkersovertredingen te maken of andere verkeersdeelnemers opzettelijk in gevaar te brengen.
DUS eerst denken en dan doen.
Bij instappen begint de inzet.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #178 Gepost op: 5 februari 2012, 10:28:43
Beste collega's van de vrijwillige brandweer,
 laat jullie allemaal eerst eens goed voorlichten over een dergelijke verzekering, nodig zo'n persoon eens uit op een oefenavond, het is in jullie aller belang.
MAAR ...............
 het bordje en de verzekering geeft NIEMAND het recht om verkkersovertredingen te maken of andere verkeersdeelnemers opzettelijk in gevaar te brengen.
DUS eerst denken en dan doen.

Bij mijn korps is het zo geregeld dat als je een aanrijding veroorzaakt,eigen schuld of niet doet er niet toe de schade wordt vergoed van zowel tegenpartijg als eigen auto. Maar de juridische afwikkeling daar doen ze je ondersteunen maar de straf die daar uitvloeid is voor persoon zelf.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #179 Gepost op: 5 februari 2012, 10:33:37

Bij mijn korps is het zo geregeld dat als je een aanrijding veroorzaakt,eigen schuld of niet doet er niet toe de schade wordt vergoed van zowel tegenpartijg als eigen auto. Maar de juridische afwikkeling daar doen ze je ondersteunen maar de straf die daar uitvloeid is voor persoon zelf.

gr.rené

en de daar eventueel uit voorvloeiend letsel voor de vrw. brwman/vrouw, wordt die dan ook aangemerkt als dienstongeval.