de discussie is weer lekker op gang, wat ik wel heb kunnen constateren is dat de overheid, ja je leest het goed , de overheid (politie) ineens begrip begint te krijgen voor de brandweer bordjes, en ook aangeeft hier rekening mee te houden, buiten een enkele cowboy (lees politie agent) die er een persoonlijke zaak van wil maken, waar ze formeel wel steun voor krijgen, maar tenzij er geen ongelukken gebeuren, niet voor wordt vervolgt, ik kan ook met blijdschap mededelen dat nog geen enkele brandweer man met een bordje een ongeluk heeft veroorzaakt, ik heb onmiddelijk op de beurs vandaag 2 bordjes gekocht (we hebben thuis 2 auto's), retroreflectered voor 10 euro per stuk, geen geld.
rfo helaas heb ik ook moeten constateren dat ze nu met bordje niet ineens als een gek en met oogkleppen op naar de kazerne aan het rijden zijn, maar nog steeds zich als een normale weggebruiker gedragen, echter wel proberen zo snel mogelijk te gaan.
collega van mij heeft afgelopen week met zijn blauw magneet zwaailicht (auto ten dienste van...), klpd er voor en klpd er achter met 180 over de snel weg mogen razen, (hoezo niet meer dan 20 km harder) hij zei, dat voelde toch wel erg goed.
zelf met 145 achter de brandweer aan, die dezelfde snelheid reed op een weg van 80, het was droog geen kip op de weg en snachts om 3 uur, ook geen zijwegen.
we blijven toch kwajongens.