verlicht autobordje

Auteur Topic: verlicht autobordje  (gelezen 48642 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #90 Gepost op: 27 november 2004, 15:56:36
Sneller op de kazerne komen?

Perfect, maar dan wel gesteund door wetgeving, trainingen en een eenduidig signaal voor het overige verkeer wat in het hele land duidelijk herkenbaar is.

mee eens, alle vrijwilligers een OGS laten volgen en evt een aparte kleur zwaailamp rood, oid en strikte regels
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

firemanr

• Gast
Reactie #91 Gepost op: 27 november 2004, 16:02:26

mee eens, alle vrijwilligers een OGS laten volgen en evt een aparte kleur zwaailamp rood, oid en strikte regels

Lijkt me niet raadzaam, als er zo in Terneuzen eens 2 groepen afgedrukt worden= 36 man en dat allemaal met rood zwaailicht...... :-X :-X

De mensen weten niet wat hun overkomt..... ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #92 Gepost op: 27 november 2004, 16:08:49

Lijkt me niet raadzaam, als er zo in Terneuzen eens 2 groepen afgedrukt worden= 36 man en dat allemaal met rood zwaailicht...... :-X :-X

De mensen weten niet wat hun overkomt..... ;D
en wat te denken van die arme mensen met die rollators  ;D ;D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #93 Gepost op: 27 november 2004, 16:17:01
jah, dat weten ze anders ook niet, 36 man die met een auto ongeveer 50 / 60 misschien harder door de bebouwde kom rijden, de jeugd van tegenwoordig,

met signalering weten ze tenminste nog wat er gebeurt

firemanr

• Gast
Reactie #94 Gepost op: 27 november 2004, 19:54:56
jah, dat weten ze anders ook niet, 36 man die met een auto ongeveer 50 / 60 misschien harder door de bebouwde kom rijden, de jeugd van tegenwoordig,

met signalering weten ze tenminste nog wat er gebeurt
Je mag 50.....dus dat is geen probleem...... ;D ;D

Tazzie

• Gast
Reactie #95 Gepost op: 28 november 2004, 19:45:01
tja, ik rijd ook met dik gas erop naar de kazerne, net als denk de gemiddlede brandweerman/vrouw.
Je wil ttoch niet geloven dat ik nadat mijn pieper gegaan is, ik op mijn dooie gemak naar de kazerne rijdt ?
Moet ook precies 4,9 km rijden vanaf mijn huis naar de kazerne maarja dat heb je hier.
En als ik dan halverwege door 2 slingers en 4 wegversmallingen moet en er zit iemand voor me met een gangetje van 30/40 ,  dan zeg ik iedere keer tegen mezelf, ik moet toch maar eens van die rode flits lampen in mijn grill maken.

Of het nu mag of niet.
Tuurlijk ik rij wel beheerst hard, voorzover dat kan.;)
en uiteraard ligt het ook aan de melding en het tijdstip enz. maar de meeste keren geef ik toch ff extra veel gas.

offtopic//
iemand enig idee waar ik van die rode flits lampen kan krijgen ?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #96 Gepost op: 28 november 2004, 19:50:41
tja, ik rijd ook met dik gas erop naar de kazerne, net als denk de gemiddlede brandweerman/vrouw.
Je wil ttoch niet geloven dat ik nadat mijn pieper gegaan is, ik op mijn dooie gemak naar de kazerne rijdt ?
Moet ook precies 4,9 km rijden vanaf mijn huis naar de kazerne maarja dat heb je hier.
En als ik dan halverwege door 2 slingers en 4 wegversmallingen moet en er zit iemand voor me met een gangetje van 30/40 ,  dan zeg ik iedere keer tegen mezelf, ik moet toch maar eens van die rode flits lampen in mijn grill maken.

Of het nu mag of niet.
Tuurlijk ik rij wel beheerst hard, voorzover dat kan.;)
en uiteraard ligt het ook aan de melding en het tijdstip enz. maar de meeste keren geef ik toch ff extra veel gas.

offtopic//
iemand enig idee waar ik van die rode flits lampen kan krijgen ?

dat bedoel ik

offtopic

kijk op marktplaats en dan zwaailampen rechtsboven, rode glaasjes kun je ook wel ergens kopen (Marelko oid)

Cerberus

• Forum gebruiker
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #97 Gepost op: 4 december 2004, 12:30:03
In de hele discussie gaat men aan een aantal zaken voorbij.
1. De brandweerzorgnormen zijn een leidraad en geen wet.
2. De Brancherichtlijn optische en geluidssignale brandweer spreekt over uitrukken. Opkomst dient te geschieden als gewoon verkeersdeelnemer.
Deze brancherichtlijn is een uitgave van BZK die tot stand is gekomen na overleg met Brandweer nederland, verkeersorganisaties en het ministerie van V&W.
(dus alle brandweermensen werd door belangengroepen zoals NVBR vertegenwoordigd)
3. Het Bestuur kan geen besluiten nemen die door de wet zijn verboden (gedogen van verkeersmaatregelen zoals harder rijden dan toegestaan).
4. De politie is geen wetgever maar een handhaver.

Als de brandweer te laat uitrukt en daardoor te laat op de plaats van bestemming komt is dit een politiek probleem dat niet door de individuele brandweermens moet worden opgelost. (hoe wrang dit ook is).

Als voorbeeld, ik heb in een verkeerscommissie deelgenomen waarbij door de politiek gevraagd werd hoeveel voetgangers/fietsers er in het verkeer om kwamen en hoeveel mensen bij brand. Er stierven meer voetgangers/fietsers door verkeersongevallen waarbij werd besloten dat het plaatsen van drempels in een rijweg gerechtvaardigd was. Dat de brandweer hierdoor later op het brandadres zou komen werd politiek aanvaard.
 :(

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #98 Gepost op: 4 december 2004, 13:51:19
In de hele discussie gaat men aan een aantal zaken voorbij.
1. De brandweerzorgnormen zijn een leidraad en geen wet.
2. De Brancherichtlijn optische en geluidssignale brandweer spreekt over uitrukken. Opkomst dient te geschieden als gewoon verkeersdeelnemer.

Als de brandweer te laat uitrukt en daardoor te laat op de plaats van bestemming komt is dit een politiek probleem dat niet door de individuele brandweermens moet worden opgelost. (hoe wrang dit ook is).

juist,en nu zijn we waar we het over hebben.Bij een allarmeringen moeten we ons als gewone verkeersdeelnemers naar de kazerne begeven.Schrap dan meteen de 4 minuten opkomsttijd maar,want in het huidige verkeersaanbod lukt dat niet meer,zeker niet in de spits.
Dan rukken we vanzelf telaat uit,zeg jij"dat is het probleem van de politiek"
Die doen er dus niets aan,maar lopen wel te ze**ken dat het te lang duurt voordat de brandweer uitrukt,rara gek hoe kan dat nou toch

Cerberus

• Forum gebruiker
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #99 Gepost op: 5 december 2004, 14:11:09
Hoe vervelend het ook is, de gemeente is onze werk- en opdrachtgever. Zij bepalen het beleid en zijn daar dan ook politiek verantwoordelijk voor (zie het Hilversum arrest). Alleen als de brandweer grove nalatigheid kan worden verwezen krijgen wij de pofferd.
Ik begrijp de gevoelens maar als de gemeente het zo belangrijk vindt moeten ze overal een beroepskazerne neer zetten en dat doen ze niet vanwege de kosten. Echter men is zich hier wel steeds meer van bewust want 1 op de 4 brandweermensen is een beroeps (bron: CBS en na te lezen op de website van de NVBR).