Hallo.. de laatste tijd speel ik steeds vaker met de gedachte om Ambulance Chauffeur te worden. Alleen nu vroeg ik me af of dit wel slim is, of het wel mogelijk is en dergelijke. Ik heb al wat info op gezocht op internet en mijn vriendin heeft me ook wat informatie gegeven maar toch hoopte ik nuttige informatie van jullie kant te krijgen.
Sowieso al de vraag of ik er niet te jong voor ben.. ik ben nu 17 jaar, wordt eind april 18 en daarom de vraag: is er geen leeftijdsgrens aan dit beroep of deze opleiding aangezien ik nog nooit een jonge ambulance chauffeur heb gezien? Ik heb mijn VMBO-T afgerond en studeer nu IT-Mediaproducties op MBO niveau (niveau 4), geen opleiding wat dan ook enige nut zal hebben bij mijn eventueel toekomstige beroep. Ik zie dat je in bezit moet zijn van een EHBO diploma en rijbewijs B, rijbewijs komt binnekort en een EHBO diploma.. kan dat via zo'n opleiding voor ambu chauffeur of moet ik dan cursussen volgen in mijn eigen tijd?
Wat zijn de kosten van de opleiding e.d.? ik begreep dat deze opleiding 9 maanden duurt, 2/3e bestaat uit het medische aspect, en 1/3e uit de rij-technische vaardigheden?
Nja ik hoop dat jullie aanvullende informatie en antwoorden voor mij hebben...