Reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland is ook aanwezig geweest op deze oefening, en ik heb van de bemanning gehoord dat ze een leuke oefening hebben gedraaid. Er had iets meer spanning in mogen zitten en de slachtoffers waren een beetje mak.
Ik weet er zelf alles van hoe moeilijk het is om een oefening te organiseren, in het voorjaar heb ik een oefening op het Grevelingenmeer georganiseerd, deze oefening was heel positief ontvangen door de deelnemende brigades, maar er zitten voor de organisatie altijd leermomenten in.
Ik vind het juist geweldig dat er oefeningen worden georganiseerd, oefening baart kunst en de oefeningen van de reddingsbrigades afkraken is wel heel makkelijk. Iedereen heeft zijn eigen visie over het reddingswerk, in de ene situatie zullen de middelen van de reddingsbrigades misschien inderdaad te kort schieten. In andere situaties zullen de middelen die andere forum gebrukers voorstellen juist behoorlijk te kort schieten.
Ik ben zelf van mening dat het idee reddingsvletjes best wel werkt.
zie
http://www.xs4all.nl/~kouijze1/OefeningGrevelingen2007/index.html voor fotos van de voorjaarsoefening.
Groeten Paul