René,Na het zien van deze beelden weet ik niet wat je van de brandweer mag verwachten als dit een gecontroleerde inzet zou moeten voorstellen. Zoals je zelf al zegt met de beschikbare middelen koelen?
Kijk eens naar de loods, de hoogte, deuropening en het gat in het dak. Veel van de hitte is er al uit, rookontwikkeling binnen nihil, je loopt zonder problemen tot op de vuurhaard, ideale situatie lijkt mij om een snelle binnenaanval in te zetten.
Geen water beschikbaar maar wel lage druk af leggen? Dit kan ik niet helemaal rijmen.......mijnsinziens waren twee stralen hogedruk voor een eerste inzet beter en effectiever in te zetten. Met nevel haal je het vuur er snel af, en zoals je kan zien brand het bijna niet. Dakplaten springen al snel aan gort is asbest dus logisch gevolg.
Peter,In een ander topic spreek je over je ervaringen in Zweden? Hoe wil je die toepassen als je deze inzet gecontroleerd vind? Ik denk juist dat het verhaal Zweden (ventilatie, snelle inzet en direct afblussen) een beetje tegenspreekt met wat je nu weer geschreven heb!!!!!