buitengewoon opsporingsambtenaar brandweer

Auteur Topic: buitengewoon opsporingsambtenaar brandweer  (gelezen 5342 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vuurtoren

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • hulpverlener in hart en nieren
Reactie #10 Gepost op: 21 november 2007, 14:02:54
als ik goed ben ingelicht kan een boa niet op strafrechtelijk gronden sluiten maar gebeurt dit bestuursrechtelijk. ik ben wel benieuwd welke gemeentes gebruik maken van brandweer boa's.

grt.

v.toren


vuurtoren

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • hulpverlener in hart en nieren
Reactie #11 Gepost op: 21 november 2007, 14:06:16
Maar artikel 6.2.1 is wel strafbaar....  ::) ;)


Bijlage 4   Gebruikseisen voor bouwwerken met uitzondering van de niet-gemeenschappelijke ruimten in woonfuncties

Artikel 1   Uitgangen en vluchtroutes
1   Een deur in de vluchtroute wordt bij aanwezigheid van personen in het bouwwerk uitsluitend zodanig gesloten, dat de deur ten behoeve van deze personen van binnen uit ogenblikkelijk over de minimaal vereiste breedte kan worden geopend zonder dat hiertoe gebruik moet worden gemaakt van een sleutel of een ander los voorwerp.
2   Deuren en luiken die een brandwerende en/of rookwerende functie hebben, worden niet langer in geopende stand gehouden dan voor het verkeer van personen of het vervoer van goederen noodzakelijk is, tenzij door middel van automatische inrichtingen die de deuren, respectievelijk luiken, loslaten zodra een toestand intreedt waarin deze als brandwering en/of rookwering moeten dienen.
3   Een deur die in een vluchtroute ligt van een ruimte waarin meer dan 100 personen zullen verblijven en een deur in een doorgang of uitgang bestemd voor ontvluchting van meer dan 100 personen wordt niet anders gesloten dan door middel van
a.   een sluiting, waarbij de deur opengaat door een lichte druk tegen de deur, in de vluchtrichting gezien,
b.   een sluiting waarvan de bedieningsinrichting bestaat uit een op een deur, in de vluchtrichting gezien, op minimaal één meter boven de vloer, over de volle breedte van de deur aangebrachte stang, waarbij de deur opengaat door een lichte druk tegen deze stang (panieksluiting).


het bovenstaande heeft volgens mij betrekking hoe een deur gesloten is maar niet of de vluchtweg  naar die deur vrij is van obstakels. naar mijn mening kan een boa dan geen verbaal uitschrijven op de overtreding vluchtweg blokkering op grond van het geciteerde artikel.

grt
v.toren