Hollands-Midden proefdraaien met een nieuw systeem ter vervanging van P2000

Auteur Topic: Hollands-Midden proefdraaien met een nieuw systeem ter vervanging van P2000  (gelezen 2151 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Via via heb ik vernomen dat HM proef gaat draaien met een nieuw systeem ter vervanging van het P2000 systeem. Heeft iemand hier meer informatie over?


Journalist


semafoonwinkel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Via via heb ik vernomen dat HM proef gaat draaien met een nieuw systeem ter vervanging van het P2000 systeem. Heeft iemand hier meer informatie over?
De KNRM heeft nieuwe software waarin men middels de agenda functie door kan geven of men wel/niet inzetbaar is. Alles gaat via de GSM.
In de toekomst wordt dit uitgebreid met een plaatsbepaling via de GSM. Op dit moment zijn er voor -en tegenstanders van dit systeem.

De brandweer kijkt naar semafoons met oproepbevestiging. Deze melden dit terug via de GSM.
Ook kun je aangeven of je wel/niet beschikbaar bent middels een agenda.
Alleen de vraag is wie dit gaat beheersen. De AC alarmeert alleen, zij zijn niet verantwoordelijk voor de opkomst. Dit dient het korps zelf te regelen.
E.e.a. is ook nog niet voorzien in de alarmerings procedures, en KVK.
Voor officieren (OVD/AGS/CMD) is het misschien nog wel bij te houden door de AC.
Maar op manschappen niveau zie ik hier niet veel mogelijkheden in zonder investering in nieuwe software.

Of HM aan het testen is , weet ik niet. Maar ik kan het me wel voorstellen.
Gezien de heftige bezuinigingen verwacht ik niet dat men ineens overstapt. Alternatieven voor P2000 zijn er nog niet.
Grt. Werner - SemafoonWinkel