Nederland voldoende voorbereid op calamiteiten?

Auteur Topic: Nederland voldoende voorbereid op calamiteiten?  (gelezen 1660 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Gepost op: 7 november 2007, 09:40:12
Naar aanleiding van de "voorspellende gave " ::) van een weerman uit Groot Brittannië (elders op het forum) wil ik jullie graag de volgende vraag voorleggen:

Stel dat we ooit inderdaad door (bijvoorbeeld) een "superstorm" worden getroffen, hoe onrealistisch dat ons allemaal nu in de oren ook mag klinken,  in hoeverre vinden jullie dat Nederland "klaar" is voor zo'n calamiteit?

Hoe houden onze hulpdiensten zich? Onze infrastructuur (denk bijvoorbeeld aan C2000)? Blijven we plichtsgetrouw allemaal op onze post of keren we massaal naar onze gezinnen terug, wetende dat ook zij (mogelijk) in gevaar verkeren?




Rode tekst is voor de mods..  ;)


Palmpie
mod


Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


ACKevin

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 7 november 2007, 13:57:48
als we inderdaad windstoten krijgen tot 200 km/u en kans op tornado's en dergelijke, dan zal het nog een leuk feestje worden hier. Als we er vanuit gaan dat heel Nederland overal even zwaar getroffen wordt mag je hopen dat elke vrijwilliger (naast de beroeps) beschikbaar is. Er zal geen dakpan meer te vinden zijn op de daken denk ik :P Als mensen dan nog naar buiten gaan is de kans groot dat er gewonden vallen.. Afgelopen jaar was er rond december geloof ik ook een flinke storm, lang niet zo erg als er nu is voorspeld maar toen was het ook al druk voor de hulpdiensten.

We gaan het vanzelf zien denk ik, maar ik denk niet dat we het kunnen bolwerken.. zoveel in zo'n korte tijd met maar een beperkt aantal mensen die de straat op gaan/mogen/durven/kunnen.. (heel stiekem hoop ik dat ik als aspirant brandwacht ook wat takjes mag gaan rapen dan, maar we wachten rustig af en houden het in de gaten :) )