Vernieuwde haakarmbak GNK-combinatie

Auteur Topic: Vernieuwde haakarmbak GNK-combinatie  (gelezen 27485 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #10 Gepost op: 15 oktober 2007, 12:02:31
dames en heren,
zeker nog niet bij iedere regio is de hab omgebouwd,
momenteel is de hab van ZHZ bij Gemco voor de ombouw en moeten er nog 7 haakarmbakken gemodificeerd worden + nog 2 reserve bakken van het LFR in Zoetemeer.
tevens wordt er van iedere regio maar 1 haakarmbak gemodificeerd met als uitzondering zeeland die krijgt een modificatie en een aanpassing.
ik ben absoluut niet blij met deze aanpassing daar er een hoop omgeruild dient te worden tussen haakarmbak en de voertuigen, tevens blijkt nu na de modificatie er bij mij de nodige op en aanmerkingen zijn
voorbeelden:
de klep hangt nu al door ( bij terugkomst al vanaf Gemco )
de 10 liter zuurstofflessen staan met een spanbandje wat bij de controle al losschoot,
de nieuwe constructie is dudanig stevig dat de bijgeleverde schragen met de nieuwe TL armatuur van de plank zijn gevallen en de schragen op de armatuur zjin terecht gekomen dat bij afleveren de TL armatuur dus kapot is.
de tent is dusdanig zwaar dat de klep optillen in je eentje heeeeel zwaar is gevalletje arbo denk ik?????
en de rits die in de tent hangt ook niet in je eentje is dicht te krijgen sterker nog het gewicht van de tent hangt aan deze rits.
als je de klep dicht wilt doen steekt de tent buiten de klep, lukt dus ook niet meer alleen.
nee echt tevreden hoor met de modificatie. >:D

wat eerlijk gezegd wel een verbetering is, is dat de uitlaat van de aggregaat naar boven is verplaatst,
scheelt heel veel rook en stank rond je hoofd.

logistiek 8)


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2007, 23:29:41
dames en heren,
zeker nog niet bij iedere regio is de hab omgebouwd,
momenteel is de hab van ZHZ bij Gemco voor de ombouw en moeten er nog 7 haakarmbakken gemodificeerd worden + nog 2 reserve bakken van het LFR in Zoetemeer.
tevens wordt er van iedere regio maar 1 haakarmbak gemodificeerd met als uitzondering zeeland die krijgt een modificatie en een aanpassing.
ik ben absoluut niet blij met deze aanpassing daar er een hoop omgeruild dient te worden tussen haakarmbak en de voertuigen, tevens blijkt nu na de modificatie er bij mij de nodige op en aanmerkingen zijn
voorbeelden:
de klep hangt nu al door ( bij terugkomst al vanaf Gemco )
de 10 liter zuurstofflessen staan met een spanbandje wat bij de controle al losschoot,
de nieuwe constructie is dudanig stevig dat de bijgeleverde schragen met de nieuwe TL armatuur van de plank zijn gevallen en de schragen op de armatuur zjin terecht gekomen dat bij afleveren de TL armatuur dus kapot is.
de tent is dusdanig zwaar dat de klep optillen in je eentje heeeeel zwaar is gevalletje arbo denk ik?????
en de rits die in de tent hangt ook niet in je eentje is dicht te krijgen sterker nog het gewicht van de tent hangt aan deze rits.
als je de klep dicht wilt doen steekt de tent buiten de klep, lukt dus ook niet meer alleen.
nee echt tevreden hoor met de modificatie. >:D

wat eerlijk gezegd wel een verbetering is, is dat de uitlaat van de aggregaat naar boven is verplaatst,
scheelt heel veel rook en stank rond je hoofd.

logistiek 8)



Ik ben het helemaal met je eens logistiek,

ik ben ook heel benieuwd hoelang de eerste kapotte tenten op zich laten wachten. Je moet al met zijn 2-en zijn om er voor te zorgen dat de tent niet ertussen komt.

ook zijn de heren/ dames bedenkers vergeten enkele spanbandjes erbij te leveren. Zol liggen bij ons na elk transport er een aantal koffers vanaf boven op de grond.

Ook is het me opgevallen dat er veel meer plekken voor spanbanden zijn aangebracht evenals shet aantal stopcontacten in de HAB rondom de klep van het agregaat..

En dan heb je het nog niet eens gehad over alle spullen die uit de hab zijn verdwenen maar die wel een plaats moeten krijgen in de combinatie (met ander woorden de sigma-auto is te gevaarlijk geworden om er mee op de weg te gaan. (bij ons ziijn bijna alle koffers en spullen uit de hab die niet ALS-medisch zijn in de wagen vbovenop de alluiminiumkisten of in de aanhangwagen terecht gekomen.

Ronduit GEVAARLIJK.

Arend
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


sajo

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 16 oktober 2007, 00:02:49
Hey grote vriend Logistiek, O0
Nou ik (wij) heb(ben) de tent gisteravond staan te bewonderen.
Maar wat een teringding zeg. :P

Lekker onhandig.
Wederom een sterk staaltje onkunde van de bedenkers

 als het regent loopt  nog al het water in de container (omdat het zijl aan de onderkant niet geheel afsluit, maar naar binnen loopt vanwege het rits gedeelte) :-[

Maar goed ik werk niet bij BIZA dus ik zal er wel geen verstand van hebben
Veel plezier in ieder geval ermee

Oh ja shit, wij moeten er natuurlijk ook nog mee om kunnen gaan effe vergeten.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2007, 10:56:12
Nou ik (wij) heb(ben) de tent gisteravond staan te bewonderen.

Bewonderen, inderdaad. Met open mond...  :-\
Oftewel, die mond viel open van verbazing....

Oh ja shit, wij moeten er natuurlijk ook nog mee om kunnen gaan effe vergeten.

En laten we dat dan maar even afwachten. Ik ben erg benieuwd hoe het in de praktijk zal gaan.

Oh, en BTW, is het nou echt de bedoeling dat we op de klep 2 SO's neer gaan leggen? En dan nog een aantal ambu- en SIGMA leden er om heen én een SIGMA lid die koffers moet gaan vullen? Hoe moet dat gaan passen?  :o
Gelukkig zit er nog een deur aan de zijkant....    ;)

Hopelijk gaan we het nog een keer meemaken met een oefening.  


Franc


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2007, 11:00:22
Wat hebben ze er nu van gemaakt? Zoeits?
http://www.gemcomobile.com/files/image/569
http://www.gemcomobile.com/files/image/573

Ja en nee. Het is inderdaad een zelfde soort tent, wit plastic. Met dezelfde stempels onder de klep, om 'm waterpas te maken. Maar bij de HAB van de GNK-C zit de klep aan de achterzijde en is de tent dus een stuk kleiner.

Ik heb gisteravond een aantal foto's gemaakt, die zal ik een dezer dagen wel een keer plaatsen.


Franc


sajo

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2007, 12:28:01
Haha, leuk toch,
 dat BIZA onbewust meedoet om onze onderlinge contacten te versterken.(zou bijna zeggen verbroedering)

 Tja, wat moet je er van denken.
 Mijn vraag is eigenlijk, wat is de meerwaarde van dit zijltje

 Maar goed, het zij zo en we zullen het er mee moeten doen.
 Nu alleen kijken hoelang het heel blijft en ten 2de hoelang het duurt voordat er weer besloten wordt om toch maar iets anders te gaan verzinnen, omdat het in de praktijk een beetje onhandig is.
 Want ik zie dit dingetje opzetten niet iemand in zijn ééntje doen en zeker niet als er echt shit happends


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #16 Gepost op: 16 oktober 2007, 21:54:49
Ik heb gisteravond een aantal foto's gemaakt, die zal ik een dezer dagen wel een keer plaatsen.

Bij deze.







R.C.

  • BHVer.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #17 Gepost op: 17 oktober 2007, 22:49:29
Bij deze.





Even voor de duidelijkheid in plaats van de aluminium kisten horen daar van die schroefvoeten onder. Echter die moet je op een niet voor de hand liggende plaats vandaan halen kijkend naar de overgebleven rolcontainer.


Ambtenaarij op de knullige manier zoals we al niet beter gewend zijn  :'( :'(

Arend (Abeens)  8)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 18 oktober 2007, 15:55:05
Bij deze.


Dat verduidelijkt de boel :)

Ziet er gezellig uit ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


oudetonge

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • EHBO / Sigma VRR-ZHE
Reactie #19 Gepost op: 20 oktober 2007, 22:07:00
zo te zien kunnen we zo op de camping staan, tering ziet er niet uit zeg die tent,
beetje onzin dit, hadden ze beter een grote luifel kunnen installeren,
en franc, hij zit zeker ook op een hele rare plek op geborgen of niet?
en hoe zit het met het opstappen?  trapje?   of krijgen we een extra klep op de klep( als je begrijpt wat ik bedoel)
en de kleur? geel was op?


gerard
vragen staat vrij,zo ook je antwoord