Vernieuwde haakarmbak GNK-combinatie

Auteur Topic: Vernieuwde haakarmbak GNK-combinatie  (gelezen 27512 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Gepost op: 12 oktober 2007, 10:25:41
Nu zo langzamerhand wel z'n beetje ieder sigmalid kennis heeft gemaakt met de vernieuwde indeling van de haakarmbak en de uitbreiding met de luifel, ben ik benieuwd wat jullie eerste indruk is.
 Vooral de luifel lijkt mij van toegevoegde waarde. Ook het feit dat je niet meer vier rolcontainers eruit hoeft te trekken voordat je ergens bij kan scheelt een hoop werk.

Eric


Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2007, 10:47:45
Wanneer je je voorstelt dat er zich 3 tot 4 personen (incl slachtoffer) op de klep bevinden met de nodige materialen en dat bij intensief gebruik, dan ben ik alleen wel benieuwd hoelang het duurt voordat de klep gaat doorhangen. Maar ik sta open voor praktijkervaringen ...
Geloof niet alles wat je denkt.


Arie.

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2007, 10:52:53
Ik ben wel benieuwd naar een paar foto's, is dit landelijk doorgevoerd ?

Ik heb namelijk nog geen veranderingen gezien tijdens de laatste oefening ?!


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2007, 11:16:19
Wanneer je je voorstelt dat er zich 3 tot 4 personen (incl slachtoffer) op de klep bevinden met de nodige materialen en dat bij intensief gebruik, dan ben ik alleen wel benieuwd hoelang het duurt voordat de klep gaat doorhangen. Maar ik sta open voor praktijkervaringen ...

Ons is aangeraden in principe geen slachtoffers te behandelen op deze extra werkplek, dit met name om de hoge afstap. De extra ruimte zou je kunnen gebruiken als werkruimte om je ALS-koffers aan te vullen en om eventueel de enige rolcontainer die je nog hebt te stallen.
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2007, 11:22:41
Nu zo langzamerhand wel z'n beetje ieder sigmalid kennis heeft gemaakt met de vernieuwde indeling van de haakarmbak

Nee, helaas, nog geen ervaring mee. Volgens mij is bij ons (Rotterdam-Rijnmond) net vorige week de eerste bak weggegaan voor de modificatie. Dus ik ben erg benieuwd hoe en wat het zal worden.


Franc


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2007, 11:32:34
Bij ons is de HAB terug, we krijgen binnenkort instructie.


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2007, 17:10:51
Ik begreep dat maar een gedeelte van de combinaties omgebouwd gaan worden/zijn
Nurse powerrrrr


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2007, 20:06:17
Ons is aangeraden in principe geen slachtoffers te behandelen op deze extra werkplek, dit met name om de hoge afstap. De extra ruimte zou je kunnen gebruiken als werkruimte om je ALS-koffers aan te vullen en om eventueel de enige rolcontainer die je nog hebt te stallen.

heeee Frieze collega...
dat is bij ons ook geadviseerd...
daar is de haakarm ook nooit voor bedoeld om daar ook al s.o. te gaan behandelen..
het blijft een MAGAZIJN...
leuk bedacht...maar gaat niet werken...
verder is het wel handig..nu kan je droog en warm de koffers bij vullen...

heb ook begrepen dat de haakarm preventief wordt ingezet bij grote evenementen...met een verhoogd risico.
als er dan wat gebeurd is de HAB er al...
maar gaat pas open als de sigma en ambu-team er zijn...
als hij gaat met evenementen dan staan er 2 sigma leden er bij....

opzich is het wel handig hoor die tent.....alles is dicht en afgesloten...
maar het blijft een magazijn...en geen behandelplaats...voor so...
dat is wel een beetje de insteek geweest van BIZA...maar dat werkt niet...

zie het al voor mij...

1 of 2 so op de klep...en daar tussen zit jij je koffers te vullen...en matriaal tussen de so te slepen...in de hoop dat je ze niet aan stoot en van de klep vallen...

het ziet er verder leuk uit...alleen jammer dat het een witten zijl is geworden inplaats van een gele


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2007, 10:54:40
Over een dikke week hebben we weer een vrij grote oefening hier in de veiligheidsregio. Ik weet alleen nog niet of de vernieuwde of de nog in oude staat zijnde haakarmbak van Friesland meegaat. Waarschijnlijk heb ik dan wat meer gebruikerservaring.
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2007, 23:01:49
Wat hebben ze er nu van gemaakt? Zoeits?

(bron: www.gemcomobile.nl)



of meer zo'n luifel die je aan de achtergevel van het huis hebt hangen?

PS: foto's laden misschien niet goed, omdat de site het niet helemaal goed doet.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s