Tja Heren,
Ik wil niet zeuren, maar zo kunnen we nog wel even doorgaan.
In elke koffer zit een cilinder, en als een koffer valt dan kan er.....
In de aanhanger van het Sigma voertuig staan ook nog tig extra cilinders en als die los schiet en kantelt ......
Oh ja in de wagens zit benzine en als....
Welk punt zijn we nu eigenlijk aan het maken?
We doen tijdens oefeningen en helaas ook tijdens echte inzetten wel vaker dingen waar we achteraf ons zelf over afvragen was dit wel juist of verantwoord.
Even een paar praktijkvoorbeeldjes waar we ook niet dagenlijks bij stil staan:
Hoeveel van jullie kruipen over de vloer als we de tent gaan oprollen/ ontluchten, voordat deze opgevouwd wordt?
Waarom is er wel een pomp om de trell op te blazen, maar niet om hem leeg te zuigen?
(of maak ik nu mensen bij BIZA wakker).
En hoevaak tillen jullie die tent met net te weinig man in of uit het voertuig? (ruim 125KG) das gemiddeld 31,5 kg pp.
En van de ARBO mog je toch maar max 25 kg tillen?
Hoe vaak letten jullie op de stroomhaspels of ze daadwerkelijk helemaal uitgerold zijn.
En als ze dan helemaal uitgerold zijn en het regent, zit er dan een zak ofzo omheen om eventueel kortsluiting te voorkomen?
Hoe vaak doen we tijdens oefenavonden of demo's een masker met gevuld zuurstofzakje bij iemand op.
Nooit bij stilgestaan dat de zuurstof die langs de ogen stroomt, je blind kan maken?
omdat de bandjes niet voldoende strak zaten of het neusbeugeltje niet voldoende in vorm was geduwd.
Laat staan dat die zuurstof nog in iemands kleding hangt,
omdat ze toch wel eens wilde voelen hoe zo'n masker nu eigenlijk zit.deze persoon voldaan na jouw goede uitleg
wegloopt en vervolgens een paar meter verderop een sigaretje opsteekt?
wedden dat die persoon licht ontvlambaar is? en dan bedoel ik daar niet mee dat ie kwaad is.
Zo zie je maar ,en dit zijn dan nog maar een paar kleine dingetjes.
Of ben ik nu heel kort door de bocht
Oh ja en ik spreek over jullie, maar wees gerust ik doe er (soms) zelf net zo hard aan mee hoor.