ik weet wel dat de HAB een magazijn is en blijft...
is ook wat als de Hab al leeg is gepakt en geen aanvulmatriaal meer hebt voor de ambu en sigma team....
in het veld waar de ehbo-ers lopen hebben altijd zelf een tas met verband matriaal voor meerdere slachtoffers...
dus ze kunnen hun wel even redden zonder de HAB...
vaak op grote evenementen zijn ook vaste posten...met meer aanvul matriaal voor de ehbo...
je pakt ook toch niet met zijn allen een ambulance leeg die als eerste ter plaatse is?
??
de eerste ambu doet ook alleen maar triage.....
de chauf blijft zitten in de ambu...en de deurtjes gaan op slot......
komt nog bij....dat de HAB (in de situatie van een aantal jaren tot heden)
er niet eens is, was....
Volg orders niet klakkeloos op maar blijf altijd zelf nadenken en naar je beste weten en geweten handelen.
ben ik opzich mee eens......
maar wat gebeurt er meestal.....
paniek...en wordt alles leeg getrokken...en als de profesionele hulpverleners dan matriaal nodig hebben...is het er niet meer...
Wat een onzinvraag! Alsof het een kwestie zou zijn van of/of. In het eerste uur kunnen aanwezige EHBO-ers, omstanders, artsen en verpleegkundigen slachtoffers helpen met materiaal uit de HAB én kan het SIGMA-team aan de slag. Immers: alle slachtoffers die al geholpen zijn voor aankomst van het SIGMA-team, hoeven niet meer geholpen te worden in de Trell-tent. Tegen de tijd dat een HAB leeg is, is er allang een tweede ter plaatse.
is dat zo?
??
dus ze zijn dan vervoers gereed en klaar op wervelplanken...ABC stabiel...geintubeerd...CCS gedaan...triage is al bepaald....
tja...waarom hebben we eigelijk de sigma en ambu teams nog voor nodig......?
alles ligt al klaar je...zo de ligtaxi in...en naar het ziekenhuis.......
ik denk niet dat die uitspraak realistisch is....
mischien wel een idiaal beeld.......?
de 2e bak komt wel uit een andere regio...is iets langer onderweg dan een uur.....
we vergeten dat de hele combinatie is uigevonden door de biza om de profesione hulpverlening te assisteren....