MOD post hierboven kan weg.
Ik zat van de zomer een stuk in de krant te lezen over de reddingsbrigade in Katwijk en Noordwijk. Daar in las ik dat men het ieder jaar weer moeilijk heeft om een aantal vrijwilligers bij te krijgen. Dit geldt denk ik wel voor alle brigades.
Mijn vraag is dus zou ik als politieagent zijnde ook bij de reddingsbrigade kunnen? Ik werk om het weekend bij de politie en door de weeks ok verschillende uiteraard. Is dat dan een probleem?
En mocht het mogelijk zij, wat wordt er dan allemaal van me verwacht???
Ik hoop dat er iemand is die mij dit kan uitleggen.
bij onze reddingsbrigade, zou je zo mee kunnen draaien op het strand, natuurlijk nog niet de volledige strandwacht taken, maar er zijn altijd taken die elke hulpverlener kan uitvoeren. In 1 seizoen wordt je opgeleid voor je strandwacht A, ook kan er een interne vaar en rij cursussen gevolgd worden.
De strandwacht A cursus zal verplichte kost worden, en wordt gegeven op vrijdag avond, maar ook hier kan een regeling in getroffen worden. De vaar en rij cursussen vinden plaats op dinsdag avond en kunnen gevolgd worden mocht je dat zelf willen.
Het voordeel aan alles is dat je bij de politie meestal al het een en ander geleerd/ meegemaakt/ en gedaan hebt. waardoor je niet van voor af aan heeft te beginnen.
Verder ligt alles geheel aan de inzet en motivatie van de persoon die dit wil doen.