Mobiele oprijplaat en brancard

Auteur Topic: Mobiele oprijplaat en brancard  (gelezen 1802 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Paul P

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 13 oktober 2007, 20:35:47
We willen voor onze monumentale kantoorpanden de bordessen toegankelijk maken voor rolstoelgebruikers. Er geen ruimte voor een permanente oplossing, daarom zoeken we het in de richting van een ±4 meter lange mobiele oprijplaat.

Tegelijkertijd willen we ook dat de oprijplaat geschikt is voor een brancard. Hoe breed moet zo'n plaat minimaal zijn om er met een brancard over te gaan?

En wie heeft er positieve of negatieve 'brancard-ervaringen' met mobiele oprijplaten of mobiele opritten?

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2007, 21:34:54
Uiteraard een handig idee. Je zijn kan en klaar en met anti-sliplaag te koop.
Google maar eens met "Mobiele oprijplaat".
Overigens denk ik dat veel ambumedewerkers net zo snel even over een drempel tillen, maar voor rolstoelers of hogere entrees is het zeker een optie.
CN NRK

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2007, 16:30:40
Paul,

Allereerst, chapeau dat je hier over nadenkt. Dat zouden meer mensen moeten doen......... Wat de breedte van zo'n plaat betreft: je zou een heel eind komen met een breedte van 1 mtr. Overigens is het niet zo dat we liever over een drempel tillen, alle maatregelen om tillen te vermijden cq verminderen zijn van harte welkom. Ik til al genoeg in mijn werk!

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon