De verwachting is ook niet dat ze in Reeuwijk in dit soort zaken oefenen. Echter het is een illusie, dat we geheel geoefend, en voorbereid zijn op overstromingen..
Net als bij alle soorten van Waterredding zijn juist bij overstromingen zijn er verschillende techniieken, die ook een droge reddings mogelijk maken en waarmee je mensen uit dit soort stroomversnellingen kunt halen.. Maar blijkbaar zijn hier mensen die denken dat ze alles met de bondsvlet kunnen doen..
Verder verschil ik van mening met enkelen hier, dat je goed moet voorbereiden over overstromingen en dat je juist in de eerste fase van de overstromingen mensenslevens kunt redden.. Maar ik hoor hier mensen zeggen, maar dan zijn wij er nog niet.. of we doen alleen de evacuatie.. echter dan vind ik onze belastingscenten erg verkeerd besteed...
Verder als mensen alleen maar vertrouwen met technieken uit de jaren 70, 80 en niet verder kijken, is dat hun keuze.. Blijkbaar denken ze dat ze met een klosje en vletje, iemand dit gepind zit op een auto, je daar mee kunt evacueren..
Als de reddingsbrigades de club is, die we moeten bellen bij overstromingen.. Dan mag je toch wel verwachten dat ze in dit soort zaken hebben verdiept..
En nogmaals als je denkt dat dit in alleen in bergachtig terrein plaats vind, of dat Nederland volkomen plat is.. En dat dit soort zaken in Nederland niet voorkomen., Moet ik denken aan de stelling, eerst moet het kalf verdrinken, voor dat men de put dempt.. En blijkbaar zijn er mensen die denken dat je in stromend water nog naast een slachtoffer kunt varen of dat je uberhaupt kunt varen.. ??