Brandslanghaspels in het bouwbesluit

Auteur Topic: Brandslanghaspels in het bouwbesluit  (gelezen 2580 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Gepost op: 16 oktober 2007, 08:45:36
Weet er iemand iets over nieuwe bepalingen wat betreft brandslanghaspels in het Bouwbesluit?


Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2007, 09:41:54
Weet er iemand iets over nieuwe bepalingen wat betreft brandslanghaspels in het Bouwbesluit?

Wat bedoel je?


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2007, 11:36:18
Volgens BRIS-onlinebouwbesluit
Het is iets wat ik heb gehoord maar zoek naar een bevestiging of tegenspraak......
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2007, 11:52:21
Maar wat bedoel je nu? Gaan ze vervallen, moeten ze met een gouden randje aangelegd worden, worden ze 50 meter.....  ??? ??? :)


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2007, 13:45:49
Het worden er minder, ze krijgen een platina randje en worden dubbel uitgevoerd naar twee kanten af te rollen i.v.m. de huidige pyromanie in ons land, maar zonder gekheid,

Het zouden er minder worden????
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2007, 14:08:23
Dat kan alleen als ze de lengte van de brandslanghaspels gaan vergroten. Maar probeer nu maar eens met een 30 meter haspel door een kantoor te manouvreren....  :-X


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2007, 14:37:50
Het zouden er minder worden????

Er staat nu ook geen aantal-eis in het BB, dus wat gaat er dan veranderen? De maximale lengte? De 1,5x regel in het VG? de worpafstand?

Het moet waarschijnlijk iets zijn wat nu in het BB ook al genoemd wordt. Of gaan we conformeren aan andere wetgeving? (arbo ofzo?)
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2007, 15:05:34
Ik begrijp dat jullie er niks van weten of gehoord hebben dan houdt ik het op een broodje aap.....
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #8 Gepost op: 16 oktober 2007, 15:58:31
Vertel ons dan ten minste waar je het gelezen/gehoord hebt... DE NIEUWSGIERIGHEID IS ONDRAAGLIJK!!!  :o
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #9 Gepost op: 18 oktober 2007, 14:27:05
Bris bouwbesluit is niets anders dan een online bouwbesluit. Alle wijzigingen van het bouwbesluit worden door vrom gepubliceerd. Dit is niet het geval dus dit is een broodje aap verhaal.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.