R-R BMW K1200P
Re: Berging van schepen en de KNMR/reddingsbrigade
« Antwoord #33 Gepost op: Vandaag om 01:23:51 »
--------------------------------------------------------------------------------
Misschien tijd dat de bergers te water zich organiseren in een vereniging die de bergersbelangen gaat behartigen. Wat VBS (vereniging bergingsspecialisten) is op het land, maar dan voor op het water. Lidmaatschap geeft gelijk een zekere kwaliteit aan (een VBS berger is niet zomaar een mannetje met een autoambulance).
Op die manier kunnen beter afspraken gemaakt worden met verzekeringsmaatschappijen, kustwacht, enz. Gebiedjes zijn dan te verdelen onder de bergers en afspraken kunnen gemaakt worden over onderlinge bijstand. Ook moeten protocollen geschreven worden voor inzet en samenwerking (Incident Management, maar dan op het water). Dus wanneer zet je de KNRM / RB in en wanneer de berger. Eventueel kunnen de berger op den duur aanbesteedt worden door de overheid, zoals ook op het land gebeurt (mocht de concurrentie groot worden)
KNRM voert de reddingstaken uit (ambulance- en brandweertaken) en de berger doet het eventuele bergingswerk. Op het land gaan reddingsdiensten (brandweer en ambulance) in principe ook niet (af)slepen en doen berger / pechhulp dat werk.
Zoals je ziet maak ik graag de vergelijking met het land, maar ik geloof dat die goed te maken is in dit geval.
dit is tenminste een goede insteek
niet met schijnbare rotte eieren gooien (Het valt me op dat zowel berger post als de KNRM (waar volgens henk de schoen wringt) hier niet aan dit forum deelnemen.)
maar structueel de eventele problemen zoals geschetst mbv een topic proberen aan te pakken.