Idd.
Als je nu al je materieel op de kant legt, verspeel je je positie als betrouwbare partner in deze.
(en daarmee m.i. ook het recht om zometeen weer te gaan blaten over hoe oneerlijk het is)
Niet echt heel erg handig. Ik ben nml. nog steeds van mening dat het een taak van een berger is
en niet van een KNRM/Brigade
Mag je als berger niet zelf de openingstijden van je bedrijf uitmaken? Toe maar, af en toe een klusje "mogen doen" en daar 24/7 voor inzetbaar zijn? Bij een bedrijf gaat het om rendabiliteit, een afweging van kosten en baten. Als er geen baten tegen over staan staak je met een aktiviteit en mag je roepen hoe dat ook al weer kwam, elk jaar weer.
Ik beweer niet dat reddingsbrigades geen bootjes zouden mogen lostrekken en niet zouden mogen slepen. Ze doen het maar wat graag, dus daar zit het 'm niet in en ik gun ze best dat lolletje.
Het schiet mij alleen in het verkeerde keelgat als "de buit" wordt weggeroofd van een berger door aan boord te gaan bij het schip dat gesleept wordt en de schipper om te praten.
Ik heb hier nog een brief van de KNRM, waarin gesteld wordt", en ik citeer:
Sleeptros vast betekent dat een andere partij zich niet met de verdere hulpverlening bemoeit, tenzij gevraagd wordt dat wel te doen.
Dus het standpunt van de KNRM is duidelijk en daar houden ze zich ook netjes aan. Daar zit dus geen enkele frictie op dat punt.
Henk