Berging van schepen en de KNRM/reddingsbrigade

Auteur Topic: Berging van schepen en de KNRM/reddingsbrigade  (gelezen 50649 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #100 Gepost op: 10 december 2007, 18:50:22
 Henk ik heb juist van jou meegekregen (tjanks for that!) dat je beter 'niets' kunt hebben dan denken dat je iets hebt maar er niet op kunt vertrouwen.

Een berger moet m.i. dmv. bijv. een consessie aantonen dat hij goed werk neerzet.
Een berger die op zondag om 18:00 thuis moet zijn omdat 'zijn kip uit de gril' klaar is daar heb je al snel Tabak van. ;D

Natuurlijk is het een kip/ei verhaal, moet je eerst presteren en laten zien dat je gesprekspartner bent? Dus moet je investeren?
Of moet je eisen dat eerst het klimaat goed is zodat je zekerheid hebt?
Ondernemen is pionieren, dat zou zeker jij moeten weten  ;)

ps. sinterklaas is toch het land al weer uit?  (Smiley)

Merkwaardige feit doet zich voor dat aan de reddingsbrigades géén eisen worden gesteld zolang ze elkaars gaten maar opvullen.

Zo staat er voor de RB Naarden slechts een gegarandeerde inzet van 19.00 uur tot 07.00 uur en in de weekends. Dat noem ik toch geen 24/7 dekking ook al komt er een in geval van nood een vervangende boot uit Blaricum aanstuiven voor Het PEN eiland, ruim 20 km verderop. Toch werken de andere reddingsbrigades daar wel mee samen.

De eisen gesteld aan een hulp bij pech zijn kennelijk zwaarder dan die gesteld aan een redder in nood.

Henk


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #101 Gepost op: 11 december 2007, 09:43:56
Wat ik altijd zo jammer vind is dat dit topic eigenlijk alleen over de Randmeer gaat. Ik vraag me eigenlijk wel een beetje af of er in de rest van Nederland ook problemen zijn tussen de bergers en reddingsbrigade/knrm. Want ik heb een beetje het idee dat dit alleen tussen Rb Blaricum RB Naarden KNRM Huizen KNRM Urk en het HOGE en de bergers van de Randmeren gaat.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #102 Gepost op: 11 december 2007, 10:12:22
Rederij Noordgat, Post watersport, allemaal PRECIES dezelfde problemen! Die posten hier nooit, maar we spreken ze wel.

Henk


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #103 Gepost op: 11 december 2007, 10:46:21
wat ik jammer vind overigs dat post noordgat en de knrm Huizen Knrm Urk  niet een reactie geven
we horen het nu eigenlijk alleen uit de mond van Hoge die als praktijkdeskunige zijn oordeel uit
Ik denk zelf van wat ik hoor op de scanner dat het op het ijsselmeer allemaal wel meevalt
Ik hoor beijv Post en de KNRM Urk vaak samen overleggen als Post ook uitvaart.
Ik heb weleens een bemanningslid van Urk proberen te laten vertellen wat hun ervan dachten maar die verwees me tot 2x toe naar hun schipper.
Post ken ik echter niet dus ga als wildvreemde natuurlijk niet aan hem vragen wat hij ervan denkt!
Ik denk zelf dat de discussie niet tot resultaat gaat werken maar in het voorjaar als de bergers weer actief worden van vooren af begint.
Ik vind het wel opmerkelijk dat de No Limmiet van Laaksum nergens genoemd wordt in de discussie
hebben die een andere (verstand)houding ??
hulpdiensten-spotter


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #104 Gepost op: 11 december 2007, 10:54:10
De No Limit heeft een wat "andere" manier van werken, dat zou ik nu niet als voorbeeld laten dienen hoe een berger zich op zou moeten stellen. Daar beperk ik mij even toe.

Henk


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #105 Gepost op: 11 december 2007, 12:27:55
positief of negatief ??\

De No Limit heeft een wat "andere" manier van werken, dat zou ik nu niet als voorbeeld laten dienen hoe een berger zich op zou moeten stellen. Daar beperk ik mij even toe.

we zitten in een discussie over hoe het zou moeten werken tussen bergers en redders
de No Limmiet is ook een berger dus lijkt het me zinvol deze manier van werken of het pos of neg is ook onder de landelijke loep houden ??
hulpdiensten-spotter


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #106 Gepost op: 11 december 2007, 12:42:50
Je had het er eerder over dat het goed zou zijn als de bergers zich zouden verenigen. Aan het lidmaatschap zullen dan een aantal voorwaarden gesteld kunnen worden. Een er van zou moeten zijn dat bij aankomst duidelijk gemaakt zou moeten worden wie er hulp aanbiedt. Ik weet niet of de mensen achter de No Limit zich daarin zouden kunnen vinden. Ik weet dat wel van Noordgat, Post en Jachtservice Huizen.

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #107 Gepost op: 11 december 2007, 12:53:46
wat ik jammer vind overigs dat post noordgat en de knrm Huizen Knrm Urk  niet een reactie geven
we horen het nu eigenlijk alleen uit de mond van Hoge die als praktijkdeskunige zijn oordeel uit
Ik denk zelf van wat ik hoor op de scanner dat het op het ijsselmeer allemaal wel meevalt
Ik hoor beijv Post en de KNRM Urk vaak samen overleggen als Post ook uitvaart.
Ik heb weleens een bemanningslid van Urk proberen te laten vertellen wat hun ervan dachten maar die verwees me tot 2x toe naar hun schipper.
Post ken ik echter niet dus ga als wildvreemde natuurlijk niet aan hem vragen wat hij ervan denkt!
Ik denk zelf dat de discussie niet tot resultaat gaat werken maar in het voorjaar als de bergers weer actief worden van vooren af begint.
Ik vind het wel opmerkelijk dat de No Limmiet van Laaksum nergens genoemd wordt in de discussie
hebben die een andere (verstand)houding ??


Blijkbaar ben je geen (ervarings)'deskundige' maar heb je het allemaal 'van horen zeggen' en/of wat je zelf vind...?  ???


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #108 Gepost op: 11 december 2007, 12:57:01
nee   ik heb alleen als ik thuis ben de scanner op het ijsselmeer aanstaan en mag me graag in de discussie mengen als buitenstaander
Maar daar is toch niets mis mee ?????
hulpdiensten-spotter


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #109 Gepost op: 11 december 2007, 12:59:15
nee   ik heb alleen als ik thuis ben de scanner op het ijsselmeer aanstaan en mag me graag in de discussie mengen als buitenstaander
Maar daar is toch niets mis mee ?????



Helemaal niet maar je berichten komen nogal 'stellig' over...  ;)