Berging van schepen en de KNRM/reddingsbrigade

Auteur Topic: Berging van schepen en de KNRM/reddingsbrigade  (gelezen 50659 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #120 Gepost op: 27 januari 2008, 18:31:32
Dit geeft dus aan waarom de bergers niet altijd als partner volledig mee kunnen functioneren.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #121 Gepost op: 27 januari 2008, 18:53:07
Nog maar een keer voor de duidelijkheid: we mixen de kip en het ei door elkaar. Zolang de KNRM/reddingsbrigade gratis hulp verleent is er geen plek voor een berger, en ook geen noodzaak. De KNRM doet het toch wel voor niets.

Juist in Urk is dit precies wat Post in de media al aangaf te zullen doen: zich terugtrekken. Niet omdat het winter is maar omdat er geen geld verdiend kan worden. Gelukkig is de situatie op het water uniek. Als er een hobbyist hier met overheidssubsidie of donaties van Jan en alleman gratis geluidsinstallaties gaat verstrekken is het met Audio Rent ook gauw gedaan, daar kan ik niet tegenop. (of gratis brood, of gratis vlees bedenk maar wat).

In gesprek met een wethouder bracht deze naar voren dat ook voetbal-kantines een zelfde probleem vormden voor de commerciele horeca. Ik bracht naar voren dat het pas het zelfde werd als de barkeeper van de voetbal kantine bij het plaatselijke cafe naar binnen zou gaan en na om stilte geroepen te hebben iedereen uitnodigt om bij hem een pilsje te gaan pakken omdat dat geen 2 euro zoals hier, doch slechts één euro kost, mogelijk gemaakt door de belangeloze inzet van de vrijwilligers van de bardienst en de plaatselijke sponsors.
En bij een leeglopend cafe roepen dat ie geen recht van bestaan heeft omdat ie op zondag middag als iedereen in de sportkantines zit zijn kroeg dichtgooit. "zie je wel, Dit geeft dus aan waarom de kroegen niet altijd in het uitgaansleven volledig mee kunnen functioneren."

Wel vergelijkbaar: een hobbyist draait hier lekker zwart voor weinig in een cafe, Holy moly volle bak, maar alles piept en kraakt, geen gehoor. Staat tegen middenacht de DJ aan de deur terwijl ik lekker een filmpje aan het kijken ben, of ik zijn kapotte installatie even na wil kijken want hij komt er niet uit....


Nog ff!  >:(
Henk


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #122 Gepost op: 29 januari 2008, 15:14:00
bergers verenigd u

zorg voor een 24/07-365 telefoonnummer die alle klanten van de verzekering kunnen bellen zodat de kustwacht niet meer onnodig belast worden alzoo ook de redders.
overtuig ook de (semi)overheden dat wanneer men uitvaart voor een bergingsklus en er geen levensgevaar voor mensenlevens is men zelf de klus kan en mag (van de hulpvrager) kan klaren.
en als men eens niet kan en er geen collega berger kan ingezet worden voer dasn overleg met de redderschipper in de buurt.
 O0 O0 O0
dan heeft men een punt.
hulpdiensten-spotter


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #123 Gepost op: 29 januari 2008, 15:40:24
bergers verenigd u

zorg voor een 24/07-365 telefoonnummer die alle klanten van de verzekering kunnen bellen zodat de kustwacht niet meer onnodig belast worden alzoo ook de redders.
overtuig ook de (semi)overheden dat wanneer men uitvaart voor een bergingsklus en er geen levensgevaar voor mensenlevens is men zelf de klus kan en mag (van de hulpvrager) kan klaren.
en als men eens niet kan en er geen collega berger kan ingezet worden voer dasn overleg met de redderschipper in de buurt.
 O0 O0 O0
dan heeft men een punt.



Ooit wel eens van de NMA gehoord over onderlinge verdeling van werkgebieden....  ::) ::)


Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #124 Gepost op: 29 januari 2008, 16:11:07
Ooit wel eens van de NMA gehoord over onderlinge verdeling van werkgebieden....  ::) ::)
Ja hoor, net als van 'broodroof', 'kartelvorming' maar ook van 'brancheverenigingen'
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #125 Gepost op: 29 januari 2008, 16:18:38
;)

Voor de 100.000 x volgens mij in dit topic... :D De enige die het kan gaan regelen is RWS die een contract met prestatie eisen moet gaan opstellen met diverse bergingspartijen die zich daarvoor dan kunnen inschrijven. Zolang die dat niet doet zal het een grijs gebied blijven.

Je bent echt gek als je 24/7 je beschikbaar stelt voor noppes en als er dan wat gebeurt een andere partij dit gratis gaat doen... Ik zou dan alleen beschikbaar zijn als ik zeker weet dat er wat te verdienen is zoals tijdens drukke periodes / storm...  ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #126 Gepost op: 29 januari 2008, 16:20:22
Je mag het werk niet zèlf vedelen naar gebied, maar RWS kan datzelfde wel. Doet dat ook op de weg met bergers op basis van inschrijving.

Het zou dus kunnen, alleen maakt dat het duurder voor de klant omdat de concurrentie verdwijnt.

Zo zie je dat er maar een paar grote spelers overblijven, die daarna de prijs kunnen gaan bepalen.

We blijven maar zitten met het kip en ei verhaal. De bergers moet zich eerst maar eens verenigen. 24/7 beschikbaar zijn.

En dat allemaal voor die ene keer dat de schipper de gratis hulp van de KNRM/reddingsbrigade weigert of de klus hen boven het hoofd groeit.

Denk eens in centjes, het is geen hobby van die lui!

Trouwens de boot van Menno is bijna af, wat een ding!!! Ik denk dat ze het allemaal wel kunnen schudden hier.  8)

Zal eens vragen of ik al een paar foto's mag plaatsen...


Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #127 Gepost op: 29 januari 2008, 16:21:48
;)

Voor de 100.000 x volgens mij in dit topic... :D De enige die het kan gaan regelen is RWS die een contract met prestatie eisen moet gaan opstellen met diverse bergingspartijen die zich daarvoor dan kunnen inschrijven. Zolang die dat niet doet zal het een grijs gebied blijven.

Je bent echt gek als je 24/7 je beschikbaar stelt voor noppes en als er dan wat gebeurt een andere partij dit gratis gaat doen... Ik zou dan alleen beschikbaar zijn als ik zeker weet dat er wat te verdienen is zoals tijdens drukke periodes / storm...  ;)

tegelijk aan het posten, wat zijn we het weer eens!  ;D  ;D  ;D  ;D

Je mag het werk niet zèlf vedelen naar gebied, maar RWS kan datzelfde wel. Doet dat ook op de weg met bergers op basis van inschrijving.

Het zou dus kunnen, alleen maakt dat het duurder voor de klant omdat de concurrentie verdwijnt.

Zo zie je dat er maar een paar grote spelers overblijven, die daarna de prijs kunnen gaan bepalen.

We blijven maar zitten met het kip en ei verhaal. De bergers moet zich eerst maar eens verenigen. 24/7 beschikbaar zijn.

En dat allemaal voor die ene keer dat de schipper de gratis hulp van de KNRM/reddingsbrigade weigert of de klus hen boven het hoofd groeit.

Denk eens in centjes, het is geen hobby van die lui!

Trouwens de boot van Menno is bijna af, wat een ding!!! Ik denk dat ze het allemaal wel kunnen schudden hier.  8)

Zal eens vragen of ik al een paar foto's mag plaatsen...


Henk



Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #128 Gepost op: 29 januari 2008, 20:56:50
;)

Voor de 100.000 x volgens mij in dit topic... :D De enige die het kan gaan regelen is RWS die een contract met prestatie eisen moet gaan opstellen met diverse bergingspartijen die zich daarvoor dan kunnen inschrijven. Zolang die dat niet doet zal het een grijs gebied blijven.

Je bent echt gek als je 24/7 je beschikbaar stelt voor noppes en als er dan wat gebeurt een andere partij dit gratis gaat doen... Ik zou dan alleen beschikbaar zijn als ik zeker weet dat er wat te verdienen is zoals tijdens drukke periodes / storm...  ;)
Deze consessies zijn er ook voor redding(s)brigades hier aan de Italiaanse kust, harde eisen en voorwaardes maar dan ook wel beloning voor strandposten (ondergewaardeerde rol in NL)
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #129 Gepost op: 8 februari 2008, 23:11:06
Om even een idee te geven hoe de zaken hier door de plaatselijke berger aangepakt gaan worden:




Klickerdeklick op de foto voor een filmpje...

Hij is bijna klaar!  8) (de boot bedoel ik  ;D )


Henk