Onderstaande qoute gekopieerd vanaf ander topic. Omdat het me daar niet relevant leek ff hierheen gekopieerd en . . . . .Rolf,
Ik begrijp dat er behoorlijk is opgeschaald dinsdag.
En dat het eigelijk allemaal Zandvoorters waren (op de ambu na), van de politie, de brandweer, de KNRM en de reddingsbrigade natuurlijk.
Het lijkt mij voor de hand te liggen dat bij zo'n incident ook de buren worden gealarmeerd, eventueel met een Prio 3.
Waarom is dat niet gebeurd?
Het lijkt nu of er een voorkeur bestaat voor de brandweer en de KNRM ten opzichte van de reddingsbrigade.
Koen,
Waarom geen extra reddingsbrigade assistentie van Bloemendaal?
Omdat de brandweer met 3 voertuigen over het strand reed in zuidelijke richting en de Reddingsbrigade met 2 voertuigen en een boot in Noordelijke richting. De KNRM reddingboot en KNRM KHV zou de Brandweer in zuidelijke richting gaan assisteren en de Politie zou de melder gaan opvangen en eventueel het ambulance personeel ter plaatse brengen. Omdat als je die ambulance bemensing nu meestuurt in noordelijke richting, je altijd het slachtoffer in zuidelijke richting zal gaan vinden.
[Murphy's Law]De brandweer Zandvoort was reeds op de kazerne vanwege de wekelijkse oefenavond en heb je dus een inzettijd van 1 minuut. Een centralist weet dat en maakt daar dus gretig gebruik van, omdat je dan met 1 paging 3 4WD voertuig bemenst hebt. Dat redt een reddingsbrigade dus niet. Ook de ZRB niet.
En ook de ambu was bemand door een ZRB-er.
RR
(eigen identiteit is goed, maar niet ten koste van de hulpverlening)