Inzet reddingsbrigades door hulpdiensten

Auteur Topic: Inzet reddingsbrigades door hulpdiensten  (gelezen 20746 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2007, 21:49:12
(...)
......klaarblijkelijk is een mensenleven dan toch in geld uit te drukken.

http://www.libertarian.nl/NL/archives/000289.php  ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 22 oktober 2007, 22:48:23
http://www.libertarian.nl/NL/archives/000289.php  ;)

het was even lezen maar ben er door...............pfieuw

Citaat
Geplaatst door: Peter71  
Ach,ze zijn in de regio Utrechts Land de duikteams ook aan het herzien.Amersfoort centrum (24uursdienst) hadden een duikteam,wordt binnenkort opgeheven.En dan gaat brw Bunschoten de duiktaak overnemen,in een toch wel groot waterijk gebied.En dat duikteam levert zelfs nog bijstand aan de brw Nijkerk,andere regio.Dus je begrijpt,we zijn erg benieuwt.En hechten ze niet meer zo sterk aan de snelle inzetbaarheid van een dukiteam  

Die ontwikkelingen spelen hier ook, en op zich wel begrijpelijk maar het moet wel realistisch blijven als je in dit geval twee teams heb. De een een beroepsorganisatie en de andere een vrijwillige............Ik ben blij dat ik weet wie er bij mij in de buurt moet komen ;)

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 23 oktober 2007, 10:55:23
het was even lezen maar ben er door...............pfieuw

Die ontwikkelingen spelen hier ook, en op zich wel begrijpelijk maar het moet wel realistisch blijven als je in dit geval twee teams heb. De een een beroepsorganisatie en de andere een vrijwillige............Ik ben blij dat ik weet wie er bij mij in de buurt moet komen ;)

Dat is generaliseren van de bovenste plank..
Een beroepsorganisatie en een vrijwilligers organisatie kunnen beide zeer professioneel werken. Exact de vaardigheden hebben die de moeten gebruiken..

Het trainingsniveau van vrijwilligersorganisatie kan zelfs hogere liggen dan een beroepsorganisatie..  En lang niet alle duikteams in Nederland zijn goed in oppervlakte redding en zijn daartoe uitgerust..
Met alle respect, waarom denken mensen dat er maar 1 incident gelijktijdig optreden in je regio..

Ja, ik heb mijn twijfels over de inzetbaarheid van een gemiddelde reddingsbrigade, en ik denk dat een flink aantal basic vaardigheden en basic uitrusting niet hebben.. Maar die zelfde twijfels heb ik ook bij diverse brandweer duikteams.. Hoewel ik moet zeggen, dat de brandweer inmiddels met een flinke inhaalslag bezig zijn.. Niet alleen bij de Duikteams, ook bij de gemiddelde tankautospuit bemanning.

En die beweging zie ik nog niet bij de reddingsbrigades..

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 23 oktober 2007, 12:56:42
Heer Adema,
Beter je ogen open doen :D

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 23 oktober 2007, 13:40:19
Waar en en bij welke brigade moet ik kijken dan ?

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 23 oktober 2007, 15:43:28
Kijk eens langs de kust.
Binnenbrigades zie ik Hellevoetsluis, Huizen, Medemblik, Cullenborg, etc.
 :o

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 23 oktober 2007, 19:06:43

Dat is generaliseren van de bovenste plank..
Een beroepsorganisatie en een vrijwilligers organisatie kunnen beide zeer professioneel werken. Exact de vaardigheden hebben die de moeten gebruiken..

dan lees je het toch verkeerd, waar ik op doel is de snelheid van inzetten...... ;)

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 23 oktober 2007, 19:15:03
Ik kom graag kijken.. en me laten overtuigen..  

dan lees je het toch verkeerd, waar ik op doel is de snelheid van inzetten...... ;)

Owkee, je bedoeld op snelle opkomst tijden..  Een gemiddeld KNRM station vaart binnen 10 minuten uit..  Hoelang doet een gemiddeld duikteam om de boot ter plaatse in het water te hebben.. Ik denk dat er ook een aantal reddingsbrigades die zelfde norm kunnen halen..

Maar ja, hoeveel tijd kost het een duikteam, of een reddingsbrigade om aan een riviertje als de Berkel ter plaatse te komen..

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 23 oktober 2007, 23:27:00
Heer Adema,
U beweert van alles en nu pas gaat u kijken? rare volgorde :-\

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 24 oktober 2007, 07:10:19
Heer Adema,
U beweert van alles en nu pas gaat u kijken? rare volgorde :-\

Misschien begrijp je me verkeerd, of wil je me niet begrijpen.. Ik heb de afgelopen jaren me ogen in niet in me broekzak gehad hoor.. En ik heb diverse reddingsbrigades mogen observeren..... Alleen zij hebben me nog niet overtuigd dat we klaar zijn voor overstromingen of voor acute hulpverlening.
Er zijn hele goede ontwikkelingen.. Maar klaar, volledig operationeel 7x24 uur. Ook in de winter, ook bij ijs, of modder situaties, ook voor moeras gebied, of een drenkeling in een plas of riviertje als de Berkel of de Vecht.