Ik denk dat je om te beginnen een paar typen van HV fotografen hebt;
bij de eerste groep gaat het er om om zo veel mogelijk leed vast te leggen om er later op verjaardagen eindeloos over te kunnen "praten" met de meest onsmakelijke foto's als illustratie. Deze figuren schuwen over het algemeen ook niet om gezichten en kentekens open en bloot te publiceren op internet.
De andere groep gaat het meer om een totaalplaatje zodat je goed kan zien wat er precies gebeurd is en wat allemaal bij komt kijken om een ongeval/calamiteit in goede banen te leiden en weer op te lossen. Deze mensen hebben
over het algemeen iets meer respect voor de ongeschreven wetten. Zij komen dan ook niet voor het persoonlijke leed maar voor een objectieve weergave van het hele gebeuren. Hier horen volgens mij ook de gevestigde media onder.
En bij de laatste groep gaat het met name om de ingezette voertuigen die bij een ongeval/calamiteit ter plaatse zijn. Deze personen vinden het soms zelfs hinderlijk als er HV-ers op de foto komen.
Maar ik weet denk ik welke groep jij in startposting bedoeld en dit zijn ook precies de mensen waar ik nou niet het meeste respect voor op kan brengen... :|