Ook ik ben van mening dat veruit het grootste deel van de mensen met 'iets wat op een fototoestel lijkt of moet lijken' daar puur komt om de eigen sensatielust te bevredigen, foto's zijn vaak van beroerde kwaliteit, ze vertellen helemaal niets, voegen niets toe en zijn qua compossitie belichting etc vaak om te huilen.
Om op de plaats van het incident te komen worden verkeersregels massaal aan de laars gelapt (met name de scooterrijders schijnen ondanks hun bromfiets certificaat de maximumsnelheid in de bebouwde kom niet te kennen of te willen kennen).
Uiteraard is dit generaliserend, maar je hebt hiermee wel 90% of meer van de aanwezigen beschreven.
Mark geeft het voorbeeld van de uitzondering, de regel is echter dat mensen zich meer ergeren aan al deze wannebe's dan dat het gewaardeerd wordt.
Blijft over het waarom ....? Tja ik kan er weing anders als sensatiezucht bij bedenken (ik heb het dan over die 90% en niet over de persfotograven die zich door hun houding en gedrag zowel onderweg als op de plaats van het incident zich aanzielijk minder opdringerig gedragen als de wannebe's en ook nog eens vele malen betere producten afleveren)
Maar ja dit vehaal geldt helaas ook een beetje voor het grootste deel van de berichten op dit forum, iedere keer dat er ergens een hulpverlenings autootje rijdt of er een P2000 bericht uitgezonden wordt, lijkt dat wel aanleiding om een berichtje te posten zonder enkele meerwaarde of toegevoegde informatie.
Het is niet voor niets, maar wel jammer dat de echte hulpverlener dit forum steeds meer links laat liggen en zich meer thuis voelen op andere meer vakinhoudelijk en minder sensatiegerichte forums.
Jacques