Volkswagen Transporter A-ambulances

Auteur Topic: Volkswagen Transporter A-ambulances  (gelezen 301938 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #740 Gepost op: 2 juli 2016, 11:12:47
http://www.autoweek.nl/nieuws/volkswagen-schetst-nu-ook-buitenkant-crafter/

Geen Transporter maar wel VW.  ;)
De nieuwe Crafter komt met 8 traps automaat.
En ik zie de nieuwe V6 TDI uit de Amarok ook wel in de Crafter verschijnen dus dan maakt ie weer een kans als Ambulance in NL.

r.bles

• Ambuchauff
  • Senior gebruiker
Reactie #741 Gepost op: 7 juli 2016, 09:24:43
Dat is goed nieuws! De deur open voor een echte VW ambu!
1:87 modelletjes:  

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #742 Gepost op: 7 juli 2016, 12:53:14
Ook een MAN versie komt

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Denniyo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #743 Gepost op: 27 juli 2016, 01:46:32
Ik denk dat de komende jaren de Transporters vervangen worden door Ford Transits, Ik meen me namelijk te herinneren dat op RETMOBIL 2016 Visser nog een Ford Transit heeft gepresenteerd in Nederlandse Ambulancekleuren. M.i. zou dat een Logische keuze zijn A. Omdat  ze meer Ruimte bieden dan een Transporter B. Omdat er in Duitsland Steeds meer Transits verschijnen in de vorm van hulpverleningsvoertuigen en de ervaringen volgens mij goed zijn en C. Ook niet geheel onbelangrijk ze bieden evenveel Ruimte als vergelijkbare bussen van Mercedes en Volkswagen, Alleen Zijn de Crafter en Sprinter een stuk duurder dan de Ford Transit

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #744 Gepost op: 27 juli 2016, 07:01:15
Ik denk dat de komende jaren de Transporters vervangen worden door Ford Transits, Ik meen me namelijk te herinneren dat op RETMOBIL 2016 Visser nog een Ford Transit heeft gepresenteerd in Nederlandse Ambulancekleuren. M.i. zou dat een Logische keuze zijn A. Omdat  ze meer Ruimte bieden dan een Transporter B. Omdat er in Duitsland Steeds meer Transits verschijnen in de vorm van hulpverleningsvoertuigen en de ervaringen volgens mij goed zijn en C. Ook niet geheel onbelangrijk ze bieden evenveel Ruimte als vergelijkbare bussen van Mercedes en Volkswagen, Alleen Zijn de Crafter en Sprinter een stuk duurder dan de Ford Transit
Heeft de Transit wel een volautomaat?

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #745 Gepost op: 27 juli 2016, 10:19:51
Citaat van: Denniyo link=msg=1438912 date=1469576792
Misschien in het buitenland, maar in NL zie ik het nog niet gebeuren hoor, Ford Transit als ambu.. En ik weet uit ervaring, dat een Transit er niet tegen kan, als er vlot mee word gereden etc. Leverde bij de vorige genaratie in ieder geva erg veel problemen op. én de Transit is niet leverbaar als automaat.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #746 Gepost op: 27 juli 2016, 10:32:01
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1438955 date=1469607591
Misschien in het buitenland, maar in NL zie ik het nog niet gebeuren hoor, Ford Transit als ambu.. En ik weet uit ervaring, dat een Transit er niet tegen kan, als er vlot mee word gereden etc. Leverde bij de vorige genaratie in ieder geva erg veel problemen op. én de Transit is niet leverbaar als automaat.

Bij ons zijn Ford ambulances en materiaalwagens (HART) in gebruik. Het zijn volautomaten. Ik heb nog nooit gehoord dat ze niet tegen het ambulancewerk kunnen. Wij gebruiken ook veel Mercedes-Benz Sprinters (diverse uitvoeringen). Als Ford vaker in de garage zou staan of duurder zou zijn in onderhoud zouden mijn bazen overstappen op Mercedes in plaats van nieuwe Fords bijbestellen. Hier moeten ze ook nog eens presteren in extreme omstandigheden (zeer hoge buitentemperatuur, veel stof en zand, zeer hoge luchtvochtigheid, er moet vlot mee gereden kunnen worden ook in het drukke, chaotische stadsverkeer in Doha). Het zijn voertuigen uit de Ford E- en F-serie. Ik weet niet of de Transit een Europese variant is voor de E- of F-serie.

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Reactie #747 Gepost op: 27 juli 2016, 10:32:34
https://twitter.com/visserlw/status/732839486657269760

Hier een link naar het Twitter bericht van Visser en zn Ford!
Persoonlijk vind ik het maar niks.
Heb er op de beurs in gezeten en in gestaan maar ik vind het te krap!
ACH & HBT

Berger

• Forum gebruiker
Reactie #748 Gepost op: 27 juli 2016, 11:03:12
Oma, de E en F serie zijn Amerikaanse Fords, totaal onvergelijkbaar met de Europese Transit.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #749 Gepost op: 27 juli 2016, 22:08:11
Ik vond een Transit al niet eens geschikt als Dierenambulance (qua motor en bak).