Volkswagen Transporter A-ambulances

Auteur Topic: Volkswagen Transporter A-ambulances  (gelezen 303714 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #750 Gepost op: 28 juli 2016, 11:53:46
Ik verwacht niet dat de Nederlandse ambulancediensten spontaan gaan overstappen van de Sprinter naar een Transit, voor zover ik hoor is men meer dan tevreden met de Sprinters, alleen op weggedrag en snelheid moeten se het afleggen tegen de oude Chevy :'( . De ambulancediensten die met Transporters rijden zullen denk ik of naar de T6 gaan, of naar de Sprinter of nieuwe Crafter eerder.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #751 Gepost op: 28 juli 2016, 12:28:43
Citaat van: braboz link=msg=1439176 date=1469699626
Ik verwacht niet dat de Nederlandse ambulancediensten spontaan gaan overstappen van de Sprinter naar een Transit, voor zover ik hoor is men meer dan tevreden met de Sprinters, alleen op weggedrag en snelheid moeten se het afleggen tegen de oude Chevy :'( . De ambulancediensten die met Transporters rijden zullen denk ik of naar de T6 gaan, of naar de Sprinter of nieuwe Crafter eerder.
Op weggedrag legt een chevy het wmb af hoor, alleen comfort is nog een verbeterpunt. Met een chevy ga je met de helft vd snelheid die je met een sprinter haalt al achterstevoren of driftend een bocht door.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #752 Gepost op: 28 juli 2016, 12:30:04
Ik verwacht niet dat de Nederlandse ambulancediensten spontaan gaan overstappen van de Sprinter naar een Transit, voor zover ik hoor is men meer dan tevreden met de Sprinters, alleen op weggedrag en snelheid moeten se het afleggen tegen de oude Chevy :'( . De ambulancediensten die met Transporters rijden zullen denk ik of naar de T6 gaan, of naar de Sprinter of nieuwe Crafter eerder.
Crafter denk ik niet zo gauw. Heeft geen  volautomaat en max 163 pk 4 cil. Is een traag apparaat.
De sprinters hebben 190pk en de transporters 180.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #753 Gepost op: 28 juli 2016, 15:05:31
Citaat van: jvo link=msg=1439185 date=1469701723
Op weggedrag legt een chevy het wmb af hoor, alleen comfort is nog een verbeterpunt. Met een chevy ga je met de helft vd snelheid die je met een sprinter haalt al achterstevoren of driftend een bocht door.

Dat klopt ja, maar ik doelde vooral op het rijplezier van de chevy.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1439186 date=1469701804
Crafter denk ik niet zo gauw. Heeft geen  volautomaat en max 163 pk 4 cil. Is een traag apparaat.
De sprinters hebben 190pk en de transporters 180.

De volgende generatie crafters is niet meer op dezelfde basis als de Sprinter, vw gaat dan wel sterkere motoren en volautomaat leveren, dit mag bij de huidige generatie  niet van Mercedes.

De Transporter is ook leverbaar met een 2.0 TDi met 204pk


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #754 Gepost op: 28 juli 2016, 15:13:21
Citaat van: braboz link=msg=1439244 date=1469711131
Dat klopt ja, maar ik doelde vooral op het rijplezier van de chevy.
Rijplezier voor wie? Bemanning of patiënt?


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #755 Gepost op: 28 juli 2016, 16:38:29
Citaat van: paulg link=msg=1439252 date=1469711601
Rijplezier voor wie? Bemanning of patiënt?
De chauffeur natuurlijk he


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #756 Gepost op: 28 juli 2016, 18:17:14


De volgende generatie crafters is niet meer op dezelfde basis als de Sprinter, vw gaat dan wel sterkere motoren en volautomaat leveren, dit mag bij de huidige generatie  niet van Mercedes.
Klopt. Ik zie net een berichtje voorbij komen op autoblog. Thanx


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #757 Gepost op: 29 juli 2016, 10:45:21
Citaat van: braboz link=msg=1439270 date=1469716709
De chauffeur natuurlijk he
Dat lijkt mij geen doel van een ambulance, maar goed, ik heb het wel vaker verkeerd begrepen, ik hoor ook van collega's dat de chevy veel veiliger is dan de sprinter omdat er een grotere neus voor zit die minder indeukt. Ik heb geleerd dat je beter stukje bij beetje een auto kan laten afbreken zodat de energie verdeelt wordt. Daarnaast het rudimentaire abs en gebrek aan verdere actieve en passieve veiligheidssystemen. Het is leuk speelgoed, maar ik kom om mijn werk te doen ;) 98uiye
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #758 Gepost op: 29 juli 2016, 18:54:55
Citaat van: jvo link=msg=1439439 date=1469781921
ik hoor ook van collega's dat de chevy veel veiliger is dan de sprinter omdat er een grotere neus voor zit die minder indeukt. Ik heb geleerd dat je beter stukje bij beetje een auto kan laten afbreken zodat de energie verdeelt wordt. Daarnaast het rudimentaire abs en gebrek aan verdere actieve en passieve veiligheidssystemen. Het is leuk speelgoed, maar ik kom om mijn werk te doen ;) 98uiye
Een Chevy veiliger?? het laatste model Chevy GMT 610 is een facelift van de GMT 600, laatst genoemde stamt uit 1990!!. Er zal bij de GMT610 best ABS en een plofzak op het stuur gemonteerd zijn, maar de kooiconstructie/kreukelzone is toch echt 26 jaar oud, dus mijn vraag...  waarom zou een Chevy veiliger zijn dan een Mercedes Sprinter/VVW Crafter die in 2007 nieuw ontwikkeld is?

De Chevy als ambulance in Nederland is een compleet achterhaalt idee, tussen 1970 en 1980 zijn deze bussen naar Nederland gekomen omdat zei in tegenstelling tot andere merken soepele vering hadden, maar dat is met de komst van luchtvering verandert. En dan heb ik het nog niet eens over brandstofverbruik.

Rond 2005 was de diesel motor van Chevrolet zo achterhaald dat deze geen eens toegelaten werd op de Nederlandse wegen, daarom zijn rond deze tijd benzine versies met LPG geleverd. tsjah je moet wat met verouderde meuk.

En de GMT620 die in ontwikkeling is geeft me nou ook niet echt een goed gevoel.
''A slightly upgraded GMT 620 is in development.''
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/GM_GMT_platform


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #759 Gepost op: 29 juli 2016, 20:30:39
Dat klopt ook Mark. Een Sprinter is een stuk veiliger.