ik hoor ook van collega's dat de chevy veel veiliger is dan de sprinter omdat er een grotere neus voor zit die minder indeukt. Ik heb geleerd dat je beter stukje bij beetje een auto kan laten afbreken zodat de energie verdeelt wordt. Daarnaast het rudimentaire abs en gebrek aan verdere actieve en passieve veiligheidssystemen. Het is leuk speelgoed, maar ik kom om mijn werk te doen
Een Chevy veiliger?? het laatste model Chevy GMT 610 is een facelift van de GMT 600, laatst genoemde stamt uit
1990!!. Er zal bij de GMT610 best ABS en een plofzak op het stuur gemonteerd zijn, maar de kooiconstructie/kreukelzone is toch echt 26 jaar oud, dus mijn vraag... waarom zou een Chevy veiliger zijn dan een Mercedes Sprinter/VVW Crafter die in 2007 nieuw ontwikkeld is?
De Chevy als ambulance in Nederland is een compleet achterhaalt idee, tussen 1970 en 1980 zijn deze bussen naar Nederland gekomen omdat zei in tegenstelling tot andere merken soepele vering hadden, maar dat is met de komst van luchtvering verandert. En dan heb ik het nog niet eens over brandstofverbruik.
Rond 2005 was de diesel motor van Chevrolet zo achterhaald dat deze geen eens toegelaten werd op de Nederlandse wegen, daarom zijn rond deze tijd benzine versies met LPG geleverd. tsjah je moet wat met verouderde meuk.
En de GMT620 die in ontwikkeling is geeft me nou ook niet echt een goed gevoel.
''A
slightly upgraded GMT 620 is in development.''
bron:
https://en.wikipedia.org/wiki/GM_GMT_platform