Tja, Ansje...
Persoonlijk vind ik haar niet het mooiste meisje van de klas. Maar echte schoonheid zit van binnen, zeg ik dan maar.
Een Chevy is stoer en 'American', daar maak je indruk mee. Maar de binnenkant vind ik maar bijzonder klein, krap en vooral erg goedkoop. Vergeleken daarmee is Ans een verademing; een lage instap, je kunt er in staan, de gebruikte materialen zijn over het algemeen degelijk en duurzaam, ze is goed schoon te maken en te houden.
Oke, ze haalt het niet bij haar landgenote Mercedes, de nieuwste Sprinters. En oke, met haar gegil jaagt ze voetgangers ver weg en ze heeft nou niet het mooiste snoetje van het land. Maar desondanks vind ik Ans een prima ambulance
Wat ik denk dat het zwakke punt van Ansje is, is dat het een project is geweest van veel verschillende ambulancediensten. Elke dienst heeft zijn eigen karakter, wensen en eisen. Vervolgens heeft iedereen aardig wat water bij de wijn moeten doen, en uiteindelijk is niemand echt tevreden. Het is in theorie een prachtidee, één standaardambulance voor heel Nederland. De praktijk blijkt echter een stuk weerbarstiger...