Politie agenten te huur!

Auteur Topic: Politie agenten te huur!  (gelezen 2701 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 25 oktober 2007, 22:12:00
Zouden jullie dat wat lijken als je net uit de opleiding komt en dan geplaatst worden bij een beveiligingsbedrijf....  ???

http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article2065503.ece

Politie besteedt agenten uit

ENSCHEDE - De politie Twente moet zestig werknemers elders onderbrengen. Het korps kampt de komende jaren met een forse overbezetting, waardoor er in 2009 een tekort op de begroting van een miljoen euro dreigt, wat naderhand verder op kan lopen.

Er zal geen sprake zijn van gedwongen ontslag. Na 2012 heeft de politie Twente elke agent weer hard nodig. "De maatregel is noodzakelijk omdat te veel personeel klauwen met geld kost", aldus woordvoerder Van 't Spijker. "En dat geld hebben we dringend nodig voor investeringen in huisvesting en itc."

De groei van het personeelsbestand kent drie oorzaken: agenten in opleiding, oudeeren mogen door nieuw beleid langer doorwerken en minder mensen stoppen eerder met werken. Bij de tijdelijke overplaatsing wordt gekeken naar 'blauw-gerelateerde' functies, zoals detachering bij andere korpsen in het land of bij beveiligingsbedrijven. De ondernemingsraad toont volgens Van 't Spijker begrip voor de situatie.




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2007, 22:19:48
Frapante ontwikkeling. Andere korpsen adverteren zich suf om maar personeel aan te trekken en twente heeft er teveel. Geeft een lekker signaal af: 'Ik ga maar niet solliciteren want ze hebben er toch genoeg'.

Ik mag toch hopen dat ze niet gaan detacheren naar particuliere beveiligingsbedrijven. Dat lijkt me voor de betreffende politiemensen echt een domper.
Daarnaast is er gevaar voor belangenverstrengeling, dezelfde reden dat agenten geen beveiliger mogen zijn naast het politiewerk.

Opmerkelijk gebeuren daar...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2007, 23:10:10
Uhm, tijdelijk naar een ander korps, waar ze wel tekort hebben, is dat geen idee ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2007, 01:02:03
De groei van het personeelsbestand kent drie oorzaken: agenten in opleiding, oudeeren mogen door nieuw beleid langer doorwerken en minder mensen stoppen eerder met werken. Bij de tijdelijke overplaatsing wordt gekeken naar 'blauw-gerelateerde' functies, zoals detachering bij andere korpsen in het land of bij beveiligingsbedrijven.De ondernemingsraad toont volgens Van 't Spijker begrip voor de situatie.

Uhm, tijdelijk naar een ander korps, waar ze wel tekort hebben, is dat geen idee ?

Tijdelijk in ieder geval wel (detachering). En je kan naturlijk altijd ontslag nemen en bij een ander korps solliciteren.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #4 Gepost op: 26 oktober 2007, 10:58:41
Dit is echt ongelooflijk  >:( Typisch Nederland weer. In mijn ogen kun je nooit te veel agenten hebben. Dan moet er gewoon maar meer geld vrij gemaakt worden. Het geld wat naar onzinnigere dingen gaat bijvoorbeeld....

Ik kan me hier zo boos over maken :S


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #5 Gepost op: 26 oktober 2007, 11:49:19
Bizar om te lezen dat er aldaar mensen over zijn terwijl in de rest van Nederland op minimale sterkte gewerkt word.
Las vandaag dit persbericht:

 
 
 
Politie speurt naar versterking
Door: Corine Knoester

LEIDEN - 26 oktober 2007 - In verband met het natuurlijke verloop en het feit dat een aantal politiekorpsen uitbreidt, is de politie de komende maanden dringend opzoek naar nieuwe medewerkers. In totaal zijn er 3.800 mensen nodig. Het gaat hierbij niet alleen om agenten die de straat op gaan, ook zijn er zo'n 1.000 medewerkers nodig voor ondersteunende- en beleidsfuncties.

Politieagenten moeten sociaal vaardig zijn. Dit is onder andere belangrijk bij het omgaan met slachtoffers. Wie een MBO-opleiding Sociaal Pedagogisch Werker, Sociaal Cultureel Werker of Sociaal Juridisch Medewerker gevolgd heeft, kan de politieopleiding daarom versneld volgen. Normaal gesproken duurt de opleiding tot allround politiemedewerker vier jaar, maar wie één van de genoemde sociale opleidingen gevolgd heeft, is in twee jaar klaar.Verder is de politie opzoek naar hoger opgeleiden, die bijvoorbeeld leiding kunnen geven aan een operationeel politieteam, of de recherche willen versterken.Bij de werving van de medewerkers wordt gebruik gemaakt van een televisiespot, radiocommercials en advertenties. Verder is de politie aanwezig bij allerlei evenementen.Wie belangstelling heeft in een nieuwe baan, kan kijken op kombijdepolitie.nl.
Bron www.sleutelstad.nl

Kortom lijkt het mij dus dat ze voor die mensen die teveel zijn in Twente toch wel een plekje weten te vinden in een van de omringende korpsen.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2007, 19:00:26
Enig idee hoeveel studenten er nu op het ogenblik op de APAA zitten? Voor de komende jaren zitten er zo,n 3700 vanaf.
Dus Amsterdam en omstreken hebben zat studenten op de academie zitten.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #7 Gepost op: 27 oktober 2007, 12:33:21
niet zo kortzichtig... er zitten misschien 3700 mensen op de opleiding die 3-4 of 5 jaar duurt. In de aankomende jaren is er juist een enorm natuurlijk verloop. Dat is allemaal opgenomen in de berekeningen.

Hier in ons korps missen ze al personeel voor 12000 uren aan diensten voor gewoon noodhulpdiensten
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #8 Gepost op: 2 november 2007, 04:08:28
Beetje vaag inderdaad, bij veel korpsen schreeuwen ze om mensen, en hier is een overschot.

Plaatsing bij beveiligingsbedrijven lijkt mij een absurde optie, hebben de agenten daar dan jaren voor op school gezeten?