Ik heb vandaag iets meegemaakt, wat ik toch even wil delen.
Vlak voor mij wordt een vrouw met lage snelheid op een snorfiets bij een rotonde aangereden. Een van de dingen die ontzettend pijn deed, was haar pols waar ze mogelijk de val mee had opgevangen. Ambu arriveert, beoordeeld de situatie, maar jah, SO had mooie leren handschoenen aan. De handschoen aan de gekwetste hand moest uit om de pols beter te beoordelen. De vrouw schreeuwde het bij wijze van spreke uit wanneer ze ook maar iets met haar arm/hand/pols moest doen of iemand haar daar aanraakte. Zegt de pleeg: jah, het is eigenlijk wel zonde om van die mooie leren handschoenen kapot te knippen, en begint (voorzichtig) de handschoen van de hand af te trekken. SO verstijfde helemaal van de pijn. 'probeert u het zelf eens' was de volgende optie. Zelfde resultaat: veel pijn. Uiteindelijk heeft de pleeg in een korte en krachtige ruk de handschoen van de hand getrokken. De reactie van de vrouw spreekt voor zich.... de pijn was van haar gezicht af te lezen. Uiteindelijk is de pols voorzien van een spalk en is het SO naar het ziekenhuis vervoerd.
Was het niet gewoon verstandig geweest om de handschoen aan gort te knippen (word neem ik aan toch door de verzekering vergoed)? Of zeg ik nu iets geks?