Ik heb dit product nog niet in handen gehad.
Een groot gaas, heeft zeker toegevoegde waardem in defensie en specials OPS toepassingen, bij metname groote penentrerende wonden.. Denk even aan schotwonden, en denk ook even aan de discussie rond de MAT en CAT als tourniquette.. Ook dit product kleeft aan de wond. En dat is in defensie en vergelijkbare toepassingen juist de bedoeling, want het duurd veel langer voor dat de gewonde persoon in een kliniek ligt..
Ik ben zeker een voorstander om verschillende verbandmiddelen naast elkaar te leggen..
Daar waar dit gaas, zwachtel toepassing zou hebben in de normale nederlandse situatie, zou ik kijken naar wat de toepassing is van het product.. Bij welke wonden zou je dit toepassen, en zit je erbij voorbeeld de vervolg keten (ambulancezorg, en SEH) niet mee in de weg..
Zo op het eerste gezicht lijkt het een aardig product, maar een maar gevoelsmatig zou ik voor persoonlijke gebruik, of in een EHBO kit bij bedrijven, of evenementen, zie ik hier bijvoorbeeld meer toepassing voor bijvoorbeeld een SNOG producten, of gewone (NL) snelverbanden.. of een als je een wat luxer situatie of outdoor situatie zou zitten, dit combineren met een CO-Flex zwachtel voor een betere fixatie of druk..
3 losse kleine productjes kan je voor meer verschillende situaties gebruiken, dan een 3 meter, gaas op rol..
Ik doe midden november weer een grote bestelling in de States, en ik zal vragen of ze wat Kerlix er bij stoppen.. Dan heb ik het in handen gehad, kan ik je er meer overtellen..