Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen

Auteur Topic: Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen  (gelezen 290390 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #230 Gepost op: 23 september 2010, 13:46:03
Citaat
Als je goed kijk zie je dat de brandweerman wel handschoenen draagt. echter is dit in een soort huidskleur. daardoor lijkt het van niet
Mijn ogen worden ook wat slechter, maar de eerste collega heeft volgens mij echt geen handschoenen aan. Zijn collega die achter hem staat wel. Later hebben ze volgens mij gewisseld en zie je een collega met huidkleurige blushandschoenen de deur verder open breken. Dan staat de eerste collega klaar met........ zie ik dat nou goed, snijvaste THV handschoenen zijn ademluchtautomaat aan te koppelen???
Gelukkig gebuerd dat bij ons nooit want wij doen alles echt alleen maar volgens de regels, procedure en het boekje. 998765  0021
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

brandweerN.

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #231 Gepost op: 4 december 2010, 19:19:09
Wij thuis hebben 5 rookmelders hangen. 1 in de keuken, 1 in de droger/wasmachine kast, 1 in het trapgat, 1 op zolder, en 1 op mijn eigen kamer. Ook hebben we 3 brandblussers. 1 5kg blusser in de garage, 1 2kg blusser in de schuur, en 1 20 kg (?) blusser op zolder. Ook hebben we een blusdeken in huis.
Hopen dat alles nooit gebruikt hoeft te worden!

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #232 Gepost op: 5 december 2010, 13:29:26
Wij hebben er ook 3 hangen in huis. 1 in de trapopgang naar buiten. Hier bevind zich ook de meterkast. 1 midden in op de woonverdieping, de keuken staat hier ook in open verbing. 1 in de trapopgang naar de slaapverdieping.
Wellicht zou op de vliering ook nog slim zijn???

Voor in de vouwwagen wil ik nog een dubbele rook en CO melder. Dan is slapen met het gaskacheltje aan ook ietsje veiliger.

Dat het goed kan branden bewijst het volgende filmpje. Is de oorzaak dat ik nu een hoekwoning heb  98uiye

Brand in de Bierstraat in Deventer
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Henk van Buuren

• NCP erkend Projecteringsdeskundige BMI
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #233 Gepost op: 26 maart 2011, 18:10:00
Ik heb nee gezegd daar de kwaliteit van deze EN 54 volgens de NEN2555/230Vac melders dusdanig onbetrouwbaar zijn dat het geld kost.
Deze melders zijn niet ontwikkeld voor een doormelding naar een RAC/BAC.
Met vriendelijke groet,    Henk van Buuren NCP erkend Projecteringsdeskundige BMI

Henk van Buuren

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #234 Gepost op: 26 maart 2011, 18:19:59
http://www.youtube.com/watch?v=mCYns-hy1GQ&feature=player_embedded#at=15

Wat vinden jullie van de nieuwe ontwikkelde brandmelder met gesproken mededeling die Nr: 1 is geworden op de safety beurs te Amsterdam?
Met vriendelijke groet,    Henk van Buuren NCP erkend Projecteringsdeskundige BMI

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #235 Gepost op: 26 maart 2011, 22:13:32
Ik zat eigenlijk koortsachtig te wachten tot het moment dat ze het lieten horen maar die kwam blijkbaar niet  e050

Dus wat moet ik me hierbij voorstellen? kwa spraak

Kamer ontruimd wegens brandoefening

zoiets?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #236 Gepost op: 26 maart 2011, 22:25:42
Ik zat eigenlijk koortsachtig te wachten tot het moment dat ze het lieten horen maar die kwam blijkbaar niet  e050

Dus wat moet ik me hierbij voorstellen? kwa spraak

Kamer ontruimd wegens brandoefening

zoiets?
Groot verschil, hier gaat het om een spraakopname over een PA systeem (allemaal boxen in bepaalde ruimtes), en het product waar dit topic over gaat heeft iedere melder zijn eigen speaker.

Vraag ik mij af als er 2 speakers zich binnen een bepaalde afstand bevinden, 'lopen' de stemmen dan niet door elkaar heen?

Henk van Buuren

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #237 Gepost op: 26 maart 2011, 22:27:12
Demonstratie 6000PLUS gesproken mededeling melder

deze bedoel je???

Hij is echt steen goed.

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #238 Gepost op: 26 maart 2011, 22:35:04
Dit lijkt mij een prima rookmelder, duidelijke sirene en tekst. Ben benieuwd wat zo'n melder gaat kosten..  998765

Vraag ik mij af als er 2 speakers zich binnen een bepaalde afstand bevinden, 'lopen' de stemmen dan niet door elkaar heen?

Tegenwoordig kunnen de detectiemelders draadloos verbonden zijn met elkaar, waarbij de ruimtes rond brand/rookontwikkeling ook afgaan en zo tegelijkertijd af gaan. Dan spreken de melders in dit geval (als het goed is) ook niet tegen..
(ik bedoel hier mee geen OMS object.)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #239 Gepost op: 26 maart 2011, 22:38:20
Dit lijkt mij een prima rookmelder, duidelijke sirene en tekst. Ben benieuwd wat zo'n melder gaat kosten..  998765

Tegenwoordig kunnen de detectiemelders draadloos verbonden zijn met elkaar, waarbij de ruimtes rond brand/rookontwikkeling ook afgaan en zo tegelijkertijd af gaan. Dan spreken de melders in dit geval (als het goed is) ook niet tegen..
(ik bedoel hier mee geen OMS object.)
Het gaat mij niet of er nu 2 of 3 melders iets 'ruiken', maar als er 1 af gaat, begint een stem. Gaat een tweede, of derde etc. melder daar niet 'doorheen praten'?

Hij is echt steen goed.
Wij van WC-eend...