Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen

Auteur Topic: Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen  (gelezen 290841 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Guust

• Senior gebruiker
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #60 Gepost op: 1 juni 2006, 15:14:15
Ik denk gewoon dat de kans op een stroomstoring vele malen kleiner is dan dat het accutje op is en ze te laks zijn een nieuwe er in te zetten. Let wel dat de rookmelder bij de meeste mensen zo lang als de batterij meegaat. Want omdat de rookmelder zo irritant gaat piepen (omdat de batterij bijna leeg is) halen we de batterij er maar helemaal uit

Je hebt gelijk als het om een enkele of twee rookmelders gaat.

Maar als je al een inbraakalarminstallatie installeert, zoals Pyro_ loe  aangeeft dan kan je niet even een melder ertussen uit halen.
Dat wordt doorgemeld naar de PAC en die neemt dan wel contact met je op.

Doe je het niet dan schoppen ze je, volgens mij, uit het systeem vandaan.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 28 oktober 2006, 16:02:54
Volgens mij brand het even goed met als zonder.... ::) ;) Alleen als het goed is zullen de bewoners je op de stoep opwachten, hoop je!  :)

Het lijkt me een besparing van de gemeente.... éénmalig rookmelders uitreiken van een paar euro per stuk ipv struktureel geld voor de repressieve dienst!

Wat vinden jullie?

http://www.refdag.nl/artikel/1279724/Aanrijtijd+brandweer+te+lang%3B+gratis+rookmelder.html

Aanrijtijd brandweer te lang; gratis rookmelder

WAGENINGEN (ANP) – De bewoners van drie wijken in Wageningen krijgen van de gemeente allemaal een gratis rookmelder. Ze ontvangen de melders omdat de aanrijtijden van de brandweer naar betreffende wijken, te lang duren.

De brandweerwagens doen volgens de gemeente steeds dertig seconden tot anderhalve minuut te lang over een rit naar één van de drie wijken. Om de brandveiligheid te verhogen, krijgen de bewoners van die wijken een gratis rookmelder.

De Nationale Brandwonden Stichting riep zaterdag 28 oktober eerder uit tot Nationale Rookmelderdag. Uit onderzoek blijkt dat de kans om een brand te overleven, twee keer zo groot is als er een rookmelder aanwezig is.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 28 oktober 2006, 20:42:51
Ik hoop niet dat de gemeente denkt dat ze zo de aanrijtijd goedmaken.

Overigens, 'ze' zou het gewoon een standaard iets moeten worden, dat ELK huishouden een brandmelder heeft ;)Lijkt mij.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #63 Gepost op: 28 oktober 2006, 22:02:07
Tja,maar als ik deze alarmering zie van Wageningen,ga ik toch weer twijfelen.En toch maar meegaan in het sprinklerverhaal van Palmpie  :-X

p2kflex
18:12:35 28-10-06-GROUP-2e alarmering voor OMS PAC melding NUDE 42 WAG
0902700BRW Wageningen (Blusploeg 1 Spoed)
0902710BRW Wageningen (OvD Spoed)
0902712BRW Wageningen (Technische dienst Spoed)
p2kflex
18:05:33 28-10-06-GROUP-Prio 1 OMS PAC melding NUDE 42 WIJNVEEN ALUMINIUM WAG 41301
0902700BRW Wageningen (Blusploeg 1 Spoed)
0902710BRW Wageningen (OvD Spoed)
0902712BRW Wageningen (Technische dienst Spoed

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Reactie #64 Gepost op: 30 oktober 2006, 17:06:12
Dit zelfde heeft een aantal jaren geleden ook in Rotterdam gespeeld.
De bouw van de nieuwbouwwijk Nesselande bracht ook met zich mee dat de aanrijtijden te lang werden vanaf de kazernes Koperstraat (PAP) en Capelle ad IJssel.
Er werden rijtijdmetingen verricht en toen bleek dat er op de grens van Capelle en Rotterdam (Capelseweg)  een nieuwe kazerne gebouwd moest worden om de gestelde tijden te kunnen blijven halen in het hele verzorgingsgebied, inclusief Nesselande.

Er is toen uiteindelijk uitgekomen dat, door het plaatsen van rook/brandmelders tijdens de bouw van iedere nieuwe woning in Nesselande, de aanrijtijd verlengt kon worden.
Op die manier hoefde er dus geen nieuwe kazerne gebouwd te worden. ;)
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV

marcel-beets

• Forum gebruiker
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #65 Gepost op: 31 oktober 2006, 17:56:36
ja en die mensen vergeten standaart de batterijen te vervangen    

de gemeente denkt er zo vanaf te zijn     dan moet je ook iemand aannemen die die dingen elk jaar aan een inspectie onderwerpt en de batterijen vervangt  zodat je zeker weet dat ze het doen  

ik vind dat de gemeente er zo erg makkelijk van af komt

McFozzy

• Forum gebruiker
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #66 Gepost op: 1 november 2006, 17:17:35
Da's leuk de burger probleemeigenaar maken van een probleem van de overheid....... :o

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 1 november 2006, 17:28:42
ja en die mensen vergeten standaart de batterijen te vervangen    

de gemeente denkt er zo vanaf te zijn     dan moet je ook iemand aannemen die die dingen elk jaar aan een inspectie onderwerpt en de batterijen vervangt  zodat je zeker weet dat ze het doen  

ik vind dat de gemeente er zo erg makkelijk van af komt
Rookmelders volgens het BB moeten 230v worden gevoed dus zolang de prik erop staat blijft hij in werking, ook zal de batt. niet zo snel leeg gaan omdat deze bij normaal bedrijf niet wordt gebruikt
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #68 Gepost op: 1 november 2006, 19:06:14
Rookmelders volgens het BB moeten 230v worden gevoed dus zolang de prik erop staat blijft hij in werking, ook zal de batt. niet zo snel leeg gaan omdat deze bij normaal bedrijf niet wordt gebruikt

Ook die baterijen moeten jaarlijks vervangen worden.Aangezien ze toch verzwakken.Zie jij het gebeuren dat iedereen braaf de baterijen jaarlijks vervangt?Ik niet namelijk.Om nog maar te zwijgen van de personen die de melder onklaar maken omdat het zo verrekte lastig,dat hij wel eens af kan gaan tijdens bakken en braden

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 1 november 2006, 21:21:36
Ook die baterijen moeten jaarlijks vervangen worden.Aangezien ze toch verzwakken.Zie jij het gebeuren dat iedereen braaf de baterijen jaarlijks vervangt?Ik niet namelijk.Om nog maar te zwijgen van de personen die de melder onklaar maken omdat het zo verrekte lastig,dat hij wel eens af kan gaan tijdens bakken en braden
Dan is er ook niet goed nagedacht over de plaats waar ze hangen, en de meeste woningen hebben wel een afzuigkap dan gaat de rookmelder ook niet zo snel af.