c2000/p2000

Auteur Topic: c2000/p2000  (gelezen 4804 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Gepost op: 15 november 2007, 20:10:42
Dat men niet meer mee kan luisteren vind ik erg jammer maar van de andere kant denk ik vroeger heeft men zeker profijt gehad van burgers die door het meeluisteren de politie heeft kunnen helpen om bepaalde zaken op te lossen (denk hierbij aan burgers die op het moment van een melding in de buurt waren,( zelf ook een keer meegemaakt)ik stel dus voor om in elke regio een cabcode te gebruiken om burgers te informeren voor situatie's waar men de hulpdiensten kan helpen,er zijn namenlijk steeds meer burgers die een p2000 pager aanschaffen om toch enigzins op de hoogte te blijven en dat kan dus aleen maar in het voordeel werken van de hulpdiensten,in Tilburg word men via sms berichten ook om hulp gevraagd

ik zie hier veel voordelen in hoe denken jullie hierover
ik zie graag uw reaktie's




ACKevin

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 november 2007, 20:56:31
ik zie niet in hoe een burger zou kunnen helpen bij een woningbrand, of bij een ongeval met beknelling. Het enige waar jij misschien op zou doelen is wanneer er sprake is van een voortvluchtige dader die gepakt zou moeten worden. Maar in welk geval dan ook bestaat de kans dat je mensen in gevaar gaat brengen. Misschien dat je wat kan toelichten op het gebied van het 'helpen'...?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 15 november 2007, 21:03:31
Ik denk niet dat het nuttig is als mensen een P2000 pager gaan kopen om behulpzaam te zijn. Zoals kevin al zegt. Wat kan een willekeurige burger nu doen bij een brand of ongeval? Daar moet je het hebben van toevallige voorbijgangers die eventueel eerste hulp kunnen bieden.
In het scannertijdperk had vooral de politie nog wel eens voordeel bij oplettende scannerluisteraars. Zodra een signalement werd uitgegeven van daders dan waren er toch een hoop mensen die meekeken. Dat gaat nu niet meer. Al hebben ze in Nieuwegein het zogenaamde 'burgernet'. Dat zijn mensen die een sms bericht ontvangen zodra de politie mensen zoekt in een bepaalde buurt van Nieuwegein. Het enigste wat die mensen dan doen is even rond kijken en zodra ze iets zien een speciaal telefoonnummer bellen. Daarmee krijgen ze direct contact met de politie. Zo kan het dus ook.

Zie ook: http://www.burgernet.nl/


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #3 Gepost op: 16 november 2007, 04:30:12
De stelling:

"Alles wat door mensen is beveiligd is ook door mensen te kraken" klopt gedeeltelijk.

Er mist alleen iets..

Het syteem C2000 zoals het nu is, zal over 30 jaar best te kraken zijn.
Maar vergeet niet dat de ontwikkelaars van C2000 ook doorontwikkelen... een eindeloze strijd dus  O0


ACKevin

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 november 2007, 11:31:27
Ja alleen heeft niemand het hier over kraken :P Hij wil een speciale capcode voor burgers zodat ze ook op de hoogte gehouden kunnen worden.


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #5 Gepost op: 16 november 2007, 11:59:54
waar men ook over kan denken is dat als een kind zoek is men de burgers via die capcode informeerd.
hulpdiensten-spotter


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #6 Gepost op: 16 november 2007, 12:03:17
Als men nog verder denkt kunnen ehbo'ers/aed ers ook gealameerd worden ?
hulpdiensten-spotter


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #7 Gepost op: 16 november 2007, 23:55:56
Citaat
Als men nog verder denkt kunnen ehbo'ers/aed ers ook gealameerd worden ?

Dit is er dus de oorzaak van dat er bijna geen info meer wordt meegegeven via P2000.

Er waren hier eens een  paar malloten die met hun rode kruis bodywarmertje op elke melding reanimatie af kwamen.
Nadat er een het lef had om de ambu per telefoon af te melden omdat het geen reanimatie betrof heeft men dus de meldingen sterk vereenvoudigd.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #8 Gepost op: 17 november 2007, 01:01:00
Dit is er dus de oorzaak van dat er bijna geen info meer wordt meegegeven via P2000.

Er waren hier eens een  paar malloten die met hun rode kruis bodywarmertje op elke melding reanimatie af kwamen.
Nadat er een het lef had om de ambu per telefoon af te melden omdat het geen reanimatie betrof heeft men dus de meldingen sterk vereenvoudigd.



Wat een malloten ja....
Je mag niet eens je RK kleding dragen in je vrije tijd...


wrd frank

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 17 november 2007, 08:21:23
Zulke mensen zouden van hun eigen rode kruis groep op de donder moeten krijgen. (of mischien erger)
Het pak mag alleen worden gedragen bij een inzet. (zo is het mij geleerd)