c2000/p2000

Auteur Topic: c2000/p2000  (gelezen 4805 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #10 Gepost op: 18 november 2007, 00:12:48
Ja alleen heeft niemand het hier over kraken :P Hij wil een speciale capcode voor burgers zodat ze ook op de hoogte gehouden kunnen worden.

Volgens mij heb ik die posting op de één of andere manier in het verkeerde topic gegooid, zal eens rondkijken  ;)

Vind dat "Burgernet" in ieder geval een prima ontwikkeling!


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #11 Gepost op: 18 november 2007, 18:45:05
dit bericht is als reaktie op kevin88
wat ik bedoel met helpen is dat alles wat burgers kunnen doen om de hulpverleners te kunnen informeren denk hier bij aan vermissing van medcijnen het helpen opsporen van vermiste personen,ik bedoel hier zeker niet mee on een brandende woning binnen gaan zoals verdeop word gesiteerd,eigenlijk alles wat nu zoals in tilburg word gedaan met sms(p2000 is door heel het land namenlijk te ontvangen en als ik ben werken heb ik geen mobile telefoon bij


ACKevin

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 18 november 2007, 18:51:22
Je bedoeling is goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat heel veel mensen het nogal een flinke investering vinden om een pager aan te schaffen (niet iedereen weet wat het is/wat het doet/wat het kan/hoe het werkt) om zo ééns in de zoveel tijd een helpende hand te kunnen bieden. Daarnaast is de kans heel klein dat jij inderdaad bij dat ene incident nuttig kan zijn. Ikzelf ben persoonlijk nog nooit benaderd door de politie, of heb zelf nog nooit naar de politie toe moeten stappen omdat ik informatie had over een vermissing, verloren medicijnen en dergelijke.. en zo duurzaam is het ook weer niet, piepers gaan stuk e.d., misschien wat vergezocht allemaal

ik denk dat het slimmer is om het bij een sms-systeem te houden zoals er nu al her en der gebruik gemaakt van wordt


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 18 november 2007, 20:25:57
Cell-broadcast is nog beter dan SMS alarmering...  ;)


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #14 Gepost op: 21 november 2007, 22:49:47
Hier in Maastricht krijgen 10 mensen binnen een bepaalde straal een sms als er een reanimatie is, 5 een direct smsje en 5 een sms om een eventuele aed te gaan halen.
Het idee is om dit in heel Nl in te voeren.
je kunt je alvast opgeven.
www.aedlocator.nl
golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


ACKevin

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 21 november 2007, 23:37:06
kost wel € 1,50 maar heb me geregistreerd :)