Mislukking: tubes Seeker gesloopt

Auteur Topic: Mislukking: tubes Seeker gesloopt  (gelezen 10755 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Gepost op: 17 november 2007, 12:06:23
De Seeker heeft begin dit jaar een volledige revisie ondergaan. Het polyester is opgeknapt en hersteld, de marifoon werd vervangen, een GPS/vishvinder gemonteerd enz.

Ook kreeg ze nieuwe tubes met een ingenieus systeem waar we hoge verwachtingen van hadden. Binnen en buitentubes waarbij bij lekkage de binnentubes geplakt en zelfs vervangen konden worden.

Het materiaal PVC zou vele malen sterker zijn dan Hypalon.



De PVC tubes zien er nieuw wel mooi uit, je moet er alleen niet mee varen, dan gaat het mis. Duidelijk zijn de flappen te zien, het enige onderdeel waarmee de tube door Gemini Marine Industries Ltd aan de hull wordt verlijmd, een veel te te zwakke en daardoor levensgevaarlijke constructie.

Kosten van deze tubes, inclusief montage: 4000,00 euro.



Maar in tegenstelling tot onze hoog gespannen verwachtingen bleek het hele systeem waardeloos. De tubes waren niet aan de hull zelf  verlijmd maar slechts met flappen aan de hull bevestigd. Daartussen kon het water vrij de boot inlopen, waardoor de automatische pomp de accu leeg trok. Bovendien liet de verlijming het op essentiële plaatsen afweten, o.a. de bevestiging van de tube aan de spiegel liet los.

Omdat de tubes sneller lek raakten dan wij konden plakken lag de boot steeds weer met lege tubes aan de steiger, iets waar we dachten nu vanaf te zijn. Bij een uitruk moesten eerst de tube op- en daarna de boot leeggepompt worden.

De binnentubes waren van een grotere diameter als de buitentubes waardoor er vouwen onstonden die kapotschuurden tijdens het varen en zo moesten we blijven plakken.
Een lastig karwij want de ventielen moesten op de goede plaats blijven tijdens het opblazen maar dat deden ze nooit. Ze verdwenen in de buitentube zodat je er niet meer bij kon en moest je de binnentube voorzichtig weer lekprikken om haar weer te voorschijn te kunnen halen.  :'(

Kotom een grote afgang.  >:( Een handelaar in Engeland aansprakelijk stellen middels een rechtszaak is een kostbare zaak en garantie af dwingen bijna onmogelijk. Alles lag aan ons: het kwam er op neer dat we als we niet zouden varen de tubes wel heel zouden blijven.

We (Audio Rent) hebben dus weer diep in de buidel getast en de vergissing ongedaan gemaakt door de tubes te laten vervangen door normale hypalon tubes, wel gemaakt in Engeland maar gemonteerd in Amsterdam. . Duur geintje weer: 5500 euro exclusief BTW. Daarvoor heb je wel overdrukventielen op elke kamer, geen banden bij de scheidingen ervan en een dikkere kwaliteit hypalon.




een beetje zielig gezicht zo





Dit zijn de nieuwe tubes, in twee minuten hadden we de oude tubes eraf getrokken, levens gevaarlijk eigenlijk...


Kijk voor de fotoreportage op de volgende link:

klikkerdeklik

Henk




Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #1 Gepost op: 17 november 2007, 12:27:52
Gefeliciteerd   O0 , ziet er weer netjes uit, nu hopen dat het heel blijft  ;)
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 17 november 2007, 12:32:20
Dan voel je je genept....  :-X :-X (zou dit niet kunnen helpen: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2096 )

Hopelijk gaan deze weer lang mee!  :)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 17 november 2007, 12:50:57
Daar hebben jullie vast behoorlijk over in de zeik gezeten... :-\

Maar bekijk het van de zonnige kant, nu weten andere reddingsdiensten dat ze dit soort tubes beter niet kunnen aanschaffen. Helaas hebben jullie dat moeten ondervinden, maar het kan anderen weerhouden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #4 Gepost op: 17 november 2007, 13:06:20
Zeg dat wel Maarten! Zo is dit topic ook bedoeld, om te waarschuwen tegen Gemini Marine Industries Ltd, het is niet iets om trots op te zijn...

En Palmpie, dat is een goeie, ik ga eens overleggen of ik er in ieder geval melding van kan maken. De gerechtelijke procedure is dat je in iedergeval Gemini Marine Industries Ltd de kans moet geven de schade te herstellen met een daaraan verbonden termijn. Allemaal getouwtrek waar ik geen zin in had. Dan moet je getuigen naar Engeland laten komen en dat moet je ook betalen, alle onkosten, ook die van de tegenpartij als je iets niet goed doet of door kleine lettertjes waardoor je in het ongelijk wordt gesteld.

Het bedrijf is geminiindustries.co.uk

Er komt ook een stuk in "Mijn Boot" van het drama met Gemini Marine Industries Ltd. De heer Jack Bowran van Gemini Marine Industries Ltd geeft daar zwak verweer: er is met de boot gevaren, dat moeten ze ook niet doen enzo.

Het bedrijf dat het nu voor ons gaat oplossen is ook de reparateur van de KNRM RIB's: Andrew Hobson van HIBS uit Amsterdam.

Op de onderste foto van de Seeker liggen de nieuwe tubes er nog los op om te kijken of ze passen. Dat doen ze gelukkig dus. Eind volgende week is ze weer klaar.

Bedankt voor het meeleven, tja door schade, schande en Gemini Marine Industries Ltd wordt je wijs...

Henk


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #5 Gepost op: 18 november 2007, 21:05:05
Jammer dat jullie door schade en schande wijs hebben moeten worden, ik zeg al jaren," het komt van een eiland" zo is het met Engelse auto's, schepen, duikpakken en het bier ;)
Gelukkig hebben jullie nu weer een betrouwbare boot, veel succes ermee! O0


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #6 Gepost op: 21 november 2007, 10:11:29
zonde van het geld, energie en tijd dat de seeker onbeschikbaar is voor inzetten..

Ik hoop dat de nieuwe tubes wel effectief is..

Ik heb trouwens wel goede ervaringen met droogpakken en boten en diverse reddingsmaterialen uit de UK..  :D :D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 21 november 2007, 19:59:23
OK, daar is  ze dan, ligt al uitrukgereed. in de haven, met trots (maar wel een stuk armer):



Nog even zonder letters. Ik denk daar nog over na.
 :-\

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 21 november 2007, 20:12:12
Persoonlijk vind ik die grote letters RESCUE ook een beetje jaren 80 style .....
Wel erg netjes geworden nu ;)

Moet wel zeggen dat ik de trailer een beetje vreemd vind, staan die achterassen niet wat erg ver naar achteren (in verband met de kogeldruk??)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #9 Gepost op: 21 november 2007, 20:43:40
Persoonlijk vind ik die grote letters RESCUE ook een beetje jaren 80 style .....
Wel erg netjes geworden nu ;)

Moet wel zeggen dat ik de trailer een beetje vreemd vind, staan die achterassen niet wat erg ver naar achteren (in verband met de kogeldruk??)

Ja, veel te ver, ook lastig met bochten, die moeten idd nog naar voren gesteld worden, dat is handiger ook komt dan  je boot dieper op een boothelling.

Ik zal kijken of ik nog een uurtje vrij heb ergens, we kochten hem zo maar dit bevalt niet...

Henk