politie haaglanden

Auteur Topic: politie haaglanden  (gelezen 1635 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Gepost op: 18 februari 2008, 17:43:49
ik heb een vraag. Ik kom van oorsprong uit den haag (komt nog geen goede hond van dan oke je kan het zelf maar gezegt hebben  O0) Daar rijd de politie al jaren in de bekende witte wagens (voor hen altijd mercedus) met stripping. Allen de honden wagens. In de oud tijd de 0071 en de 0072 (scannerluisteraars weten dit vast nog wel) rijden daar al jaren in donker blauwe opel omega's en mercedus stations. Kan iemand mijn vertellen waarom de hondenwagens deze afwijkende kleur hebben. (sorry voor mogelijke schrijf fouten maar ik ben woordblind.) al vast bedankt.




weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2008, 19:11:40
Volgens mij had het er mee te maken dat de hondjes ook ingezet worden bij inzetten van ME, dus dat gekozen is om die kleur aan te nemen, (zoiets had ik ooit eens ergens gelezen)

(tevens lijkt het me wel verstandig in de praktijk zullen ze namelijk vaak naar inbraak-alarmen gestuurd worden waar mogelijk nog personen binnen zitten, dan is het niet slim om een pit-wagen of voertuig als zodanig herkenbaar, de straat in te komen rijden...)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2008, 20:53:21
(tevens lijkt het me wel verstandig in de praktijk zullen ze namelijk vaak naar inbraak-alarmen gestuurd worden waar mogelijk nog personen binnen zitten, dan is het niet slim om een pit-wagen of voertuig als zodanig herkenbaar, de straat in te komen rijden...)  Ja zo iets dacht ik ook maar in de praktijk zal het toch vaak zo zijn dat er al 1 of zelfs meerderen pit wagens tp zijn.
Maar ja misschien nog iemand een idee


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2008, 01:12:47
Wat ik ook eens begrepen heb tijdens de rij-opleiding die zij volgde,

Het schijnen lease voertuigen te zijn, die vanwege hun hoge aankoopwaarde niet in het wit zijn gekocht. Zo is de restwaarde hoger als dat ze in het wit verkocht zouden gaan worden. Tegenwoordig kunnen ze heel veel met ''plak'' wit met striping.

De Mercedes E, van de verkeerspolitie is wel gewoon wit, dus ik weet niet of deze theorie klopt, dit is mij ooit eens verteld door iemand van Haaglanden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !