Defibrillatoren in alle politie noodhulpvoertuigen

Auteur Topic: Defibrillatoren in alle politie noodhulpvoertuigen  (gelezen 2463 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 18 november 2007, 17:22:14
Gaat dit straks een wedstrijdje worden tussen brandweer, ambulance en de politie wie als eerste ter plaatse is?  ::) ;)

http://www.politie.nl/nieuws/nieuws/landelijk_32_318316.asp

Defibrillatoren in alle politie noodhulpvoertuigen
 

Landelijk, 08-11-2007 • De politie gaat noodhulpvoertuigen uitrusten met Automatische Externe Defibrillatoren (AED). De invoering van de AED past bij de hulpverleningstaak die de politie 24 uur, 7 dagen per week uitvoert. De toepassing van de AED is geen medische handeling, maar het verlenen van hulp in noodsituaties, zolang de medische zorg nog niet is gearriveerd. Daar de politie in de praktijk vaak als eerste ter plaatse is worden kostbare, levensreddende, minuten gewonnen.

De realisatie wordt bekostigd door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). Ook de structurele kosten voor onderhoud, training en beheer worden door BZK gedragen. Naar schatting zullen eind 2008 ongeveer 1800 noodhulpvoertuigen rondrijden met een AED en ruim 25.000 politiemensen zijn opgeleid voor de bediening ervan. Tevens investeert de politie in het trainen van agenten in de noodzakelijke reanimatiehandelingen en EHBO, dit om de kans op een succesvolle reanimatie te vergroten.

De invoering start binnenkort met een Europese aanbesteding. De voorziening tot samenwerking Politie Nederland (vtsPN) zal de komende maanden de verwervings- en contractprocedures leiden.
De gehele invoeringsoperatie moet eind 2008 zijn afgerond.




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 18 november 2007, 17:29:44
Gaat dit straks een wedstrijdje worden tussen brandweer, ambulance en de politie wie als eerste ter plaatse is?  ::) ;)

Wel een positieve wedstrijd dan, in de regio Kennemerland rijden alle opvallende en enkele onopvallende voertuigen alreeds enkele jaren met een AED aanboord, erg positief dat de rest van Nederland volgt ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #2 Gepost op: 18 november 2007, 18:03:13
Wel een positieve wedstrijd dan, in de regio Kennemerland rijden alle opvallende en enkele onopvallende voertuigen alreeds enkele jaren met een AED aanboord, erg positief dat de rest van Nederland volgt ;)
Wel een positieve wedstrijd dan, in de regio Kennemerland rijden alle opvallende en enkele onopvallende voertuigen alreeds enkele jaren met een AED aanboord, erg positief dat de rest van Nederland volgt ;)

Is Kennemerland dan de enige regio met AED's? Friesland en/of Groningen volgensmij ook toch...


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #3 Gepost op: 18 november 2007, 18:37:15
Hmm  vreemd hoor, enkele jaren terug zaten ze in ZHZ ook op alle s-wagens, maar die zijn er toen weer vanaf gegaan ivm bezuinigingen, zouden ze dan toch weer terug komen..?  ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 18 november 2007, 18:46:30
Hmm  vreemd hoor, enkele jaren terug zaten ze in ZHZ ook op alle s-wagens, maar die zijn er toen weer vanaf gegaan ivm bezuinigingen, zouden ze dan toch weer terug komen..?  ???

Er is toen een aantal regio's geweest, die toen als test gereden hebben, toen het niet definitief werd om ze op alle voertuigen in nederland te zetten, zijn ze er weer af gegaan.

Is Kennemerland dan de enige regio met AED's? Friesland en/of Groningen volgensmij ook toch...

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het positief is, dat de rest van Nederland volgd.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5 Gepost op: 18 november 2007, 19:43:24
Citaat van: Jeroen! op Vandaag om 18:03:13
Is Kennemerland dan de enige regio met AED's? Friesland en/of Groningen volgensmij ook toch...


Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het positief is, dat de rest van Nederland volgd.

Dat zeg ik ook niet  :P het was meer een vraag....