Oftewel CO en CO2
Ik ben op dit moment aan het leren voor brandwacht (....)
Zozo, snel opgelost Bedankt allemaal! Heeft goed geholpen!
Korsakof, Pm is onderweg
Een forum is er niet om wijzer van PM's te worden maar om kennis te delen...
Ja maar mn vragen gingen niet zozeer over koolmono/dioxide meer dus dacht dat het niet thuishoorde in dit topic, maar vind het niet erg om de PM hier te zetten hoor
Kzie dat de outbox je verstuurde items niet bewaard, dit was mijn pm ruwweg:
Hey,
Kheb nog wat vragen niet zozeer op CO / CO2 maar over blusmiddelen algemeen..
Ik heb vandaag het proefexamen op
www.mijnnbbe.nl gemaakt over Repressie en daarin lieten ze een verdeelstuk (1 toevoer, 3 uitgangen) zien en vroegen ze in welke volgorde de stralen op welke koppeling werden aangesloten.. Ik had het boek voor me liggen, wist het niet uit mn hoofd en probeerde het op te zoeken maar het stond er niet in.. dus ik naar gezond verstand gehandeld en gezegd:
\|/ is respectievelijk straal 3, 1, 2 (straal 1 leek me handig dat je die ook in het midden zette omdat het rechtdoor ging, minder weerstand/drukverlies ofzo, weet ik veel
, en dat straal 2 en 3 gewoon verder naar rechts doornummeren was) maar het bleek dus 1, 3, 2 te zijn, en mijn vraag: waarom?
mijn 2e vraag ging over schuim, en dan in het bijzonder over het s.v.m.-percentage. Dit zou altijd een vast percentage zijn, maar hoe / wie bepaald dat en waarop wordt dat besluit genomen? In de voorbeelden wordt gesproken van 3% maar goed, zie mijn vraag..
ik snap het dus wel hoe je het verschuimingsgetal berekend en hoe je op de hoeveelheid mengsel komt etc, maar het s.v.m.-percentage is niet helemaal duidelijk