Ambulances brandgevaarlijk?

Auteur Topic: Ambulances brandgevaarlijk?  (gelezen 3015 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 19 november 2007, 19:24:54
meestal ontstaan de brandjes in een ambulance (op de foto's die ik gezien heb tenminste) onder de motorkap of in die buurt, de electrische schakelkasten zitten meestal ergens in de cabine (onder de bij-rijdersstoel, tussenwand, boven het voorraam)

indien deze info dmv expirimenteel onderzoek of vastgelegde statistieken bevestigd kan worden, kun je inderdaad stellen dat ambulances (aldan niet in sommige gevallen) brandgevaarlijk zijn.  

dit soort klachten zouden we kunnen rekenen tot ontwerp of montage fouten van de ontwerper/fabrikant. of nagelaten onderhoud kan ook een oorzaak zijn(nou weet ik niet hoe het met onderhoud bij diverse ambulance diensten zit).

want onder normale omstandigheden kunnen dergelijke complexe systemen zonder problemen werken binnen 1 voertuig.

weetje_hgl

• geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #11 Gepost op: 20 november 2007, 00:26:43
Maar brand onder de motorkap is toch een te vaak voorkomend iets, zou dat niet onderzocht moeten worden?
*en dan niet door een commissie van 33 wijze heren die aan 150 andere mensen uitleg moeten gaan geven, en het dan aan 10000 personen moeten gaan verantwoorden, nee, gewoon een onderzoeks team van een man of 6, die concluderen of er een vergelijkende oorzaak is, en zo ja, wat het is, en dan daarop actie ondernemen...
 ::)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.

Bart S

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 20 november 2007, 01:35:43
Ik denk dat er dagelijks auto's in brand vliegen onder de motorkap. Maar ja, bij een ambulance is het nieuws en komt het in de media.

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 20 november 2007, 14:13:58
^-^ kunnen er geen cijfers hierover bij een brandweerkorps worden nagevraagd??

Karim

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 21 november 2007, 05:24:16
't is geen ook nationaal probleem helaas...

RIP Southend 079  :(

Foto gemaakt bij Chariots, 'n schadeherstel bedrijf dat al onze voertuigen fixed.

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #15 Gepost op: 21 november 2007, 09:47:24
RIP Southend 079  :(

Foto gemaakt bij Chariots, 'n schadeherstel bedrijf dat al onze voertuigen fixed
[/quote]

Denk dat hier nog maar weinig aan te fixen valt als ik het zo zie.....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....