schadelijke geluiden

Auteur Topic: schadelijke geluiden  (gelezen 2049 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap Goos

  • Gast
Gepost op: 26 oktober 2007, 14:27:36
Hallo,
Is er een korps in den lande die een procedure bezit hoe te handelen bij schadelijke geluiden. Of dat men weet waar ik e.e.a. kan vinden.

Gr Jaap




Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2007, 18:27:46
Ik kan je aan alles helpen over schadelijke geluiden, maar dan moet je wel even wat specifieker zijn, want deze vraag zo stellen staat gelijk aan het zoeken van een naald in een hooiberg.

cu,
Loe  8)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #2 Gepost op: 7 november 2007, 14:12:12
Ik ben ook wel geintresseerd en dan vooral voor gehoorbescherming voor pompbedieners.
Via anderen heb ik begrepen dat er 'persoonlijke' (aangemeten) oordopjes zijn die voornamelijk het geluid van de motor en pomp uitfilteren maar niet de spraak onderling of via de portofoon/mobilofoon.

Heeft iemand hier ervaring mee? (welke fabrikanten)
Zijn er gevallen bekend waarbij gehoorbeschadiging is opgetreden door langdurige of regelmatige blootstelling aan motorgeronk?


André Wevers

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #3 Gepost op: 23 november 2007, 13:23:41
Hoi Arnold, je hebt het over otoplastieken, het is in eerste instantie wennen maar één keer gewend en je wilt niet anders meer.
Kijk eens in het boek VCA, hier staan een aantal zaken m.b.t. veiligheidsmiddelen heel goed in beschreven.

groet, André
Don't take life too seriously, it's not permanent!