Woensdag 9 april 2008 Oefening Rotterdam Airport

Auteur Topic: Woensdag 9 april 2008 Oefening Rotterdam Airport  (gelezen 5629 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest2539

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 9 april 2008, 20:31:52
Weet iemand al meer foto's op internet te vinden?


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 9 april 2008, 22:00:59
Heb alleen een stel foto's van voor en na de oefening; was tijdens de oefening zelf net even te hard bezig ;)

Overleg voordat we (Gnk-C Rotterdam) het rampterrein op mogen.


En dan een groot gat in de tijd..
De laatste SO's worden afgevoerd


Alle ALS-koffers gebruikt (en inmiddels al weer netjes bijgevuld O0)


Even napraten op de taxibaan


Onder toeziend oog van de brandweer in colonne over het platform


Stel ingezette voertuigen na de oefening








q300r_bc2

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 9 april 2008, 22:11:04
En kreeg net deze gallery doorgestuurd van iemand met wel een stel "actiefoto's".


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #23 Gepost op: 10 april 2008, 00:33:38
Ik ben zelf ook geweest en zal later vandaag wat foto's in een albumpje doen O0


112Barendrecht

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 10 april 2008, 09:31:07
Inderdaad, op www.112barendrecht.brandweer.net staan wat foto van de oefening. ;)


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 10 april 2008, 10:24:36
Rampenoefening legt tegenstrijdige regelgeving bloot

Hulpdiensten moeten makkelijker op het terrein van Rotterdam Airport kunnen komen. Die conclusie trekt directeur Roland Wondolleck na de grote rampenoefening van woensdag op de luchthaven.
De oefening bootste een noodlanding van een Boeing 737 met een defect landingsgestel na. De landing lijkt aanvankelijk goed te gaan, maar het toestel crasht alsnog naast de landingsbaan en breekt in stukken.
Door anti-terrorisme-regelgeving mogen hulpdiensten tegenwoordig geen sleutels meer hebben van de hekken rond het vliegveld. Hierdoor duurde het bijna drie kwartier voordat de eerste ambulances bij de slachtoffers waren.
Volgens Wondolleck is het duidelijk dat bepaalde regels tegen elkaar inwerken en hebben de vertegenwoordigers van de verschillende hulpdiensten dat ook zelf kunnen waarnemen. De luchthavendirecteur wil dat de voorschriften daarom snel op elkaar worden afgestemd.

Bron: RTV Rijnmond. Daar ook een aantal foto's en een videoverslag.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #26 Gepost op: 10 april 2008, 22:43:56
Hierbij een gallerylinkje met wat fotootjes ;)

http://www.rickkoedoot.nl/fotoboek/main.php?g2_itemId=1589



strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #27 Gepost op: 11 april 2008, 15:31:00
Maar stel het eens voor bij de GHOR Haaglanden ,kunnen wij dat eens proberen binnen het Rotterdamse
 O0

Eens kijken wat er in 2009 te plannen valt  O0
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


sajo

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 11 april 2008, 23:04:21
Okay dan,

En mochten de mannen van het MMT hier meelezen.
Heren bedankt, en ik denk dat ik namens alle teamgenoten spreek als ik dit zeg.

dankzij hun spontaniteit tijdens de oefening gaven zij er een dusdanige
 speciale wending aan bij div slachtoffers,waardoor wij alles uit de kast (lees koffers) moesten trekken om de slachtoffers te stabiliseren.
En hebben wij van de geneeskundige combinatie Rotterdam zeer zeker een geslaagde oefening gehad.