Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007

Auteur Topic: Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007  (gelezen 54922 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #80 Gepost op: 24 november 2007, 07:34:19
Het is heel simpel: als bij de situatie die je op tv zag geen sprake is van het niet verwijderen na duidelijke vorderingen daartoe, dan is het gebruikte geweld niet goed te praten. De leerlingen die je op het filmpje ziet worden m.i. inderdaad niet geslagen omdat zij degenen zijn die vernielingen hebben aangericht. Dus neem ik aan dat het slaan het gevolg is van een mogelijk niet verwijderen na eerste (en tweede, en derde) vordering daartoe. Zo niet dan mag er wat mij betreft best een sanctie komen voor de agenten in kwestie.

Waarbij ik wel moet opmerken dat ik het schrijnend vind dat in een aantal situaties, met name in Amsterdam, ogenschijnlijk  juist niet is opgetreden tegen baldadige jeugd. Amsterdam heeft iop dit opunt een bedenkelijke reputatie met een burgemeester die liever thee drinkt met groepen die verkeerd bezig zijn dan daadwerkelijk (hard) op te treden daar waar dat nodig is.  :-\
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #81 Gepost op: 24 november 2007, 07:52:50
[Frustratie modus]

*snif snif snif*

Wat een nederlanders weer...

We gaan demonstreren! Hoppa, autoruitje hier, eitje daar.. hee.. er zijn ook nog folders die we door de school kunnen smijten. Containertje? Klimmen maar! Prullenbak? MOLLLENNNN!!

Oeps.. tikkie van de politie na meerdere waarschuwingen? Huilen geblazen en jezelf beroepen op vrijheid van meningsuiting o.i.d... argghh...

Dit zijn vaak nog de gasten die bij andere zaken roepen "tsjonge, de politie moet eens harder op gaan treden.. gezag is er niet meer bij!"

Ik ben het gezanik ^&*moe! Gedraag jezelf, doe gewoon normaal, dan hoef je ook geen politie om je nek te hebben. Ga je crimineeltje spelen en de boel slopen? Dan verdien je een tik met een wapenstok. Tijdens het mollen een vent, dan ook tijdens het klappen opvangen een vent.

Dan nog eens iets: die "onschuldige" scholieren hadden zelf ook wel door dat het uit de hand liep. Als je je ergens niet in wil mengen, ga dan ook niet in de groep lopen. Datzelfde geld voor kinderen die door het feest heen wilde fietsen om naar school te gaan. Zie je niet dat daar een politieactie bezig is? Denk je nu werkelijk dat de politie van 400 man precies weet welke de relschoppers zijn? Een verstandig mens zorgt dat hij daar uit de buurt blijft of stopt met demonsteren als andere kindertjes de boel verpesten door puber te gaan spelen.

"Kindermishandeling", zucht... ga dan lekker oorlogje spelen, doe je niemand anders pijn mee en daar heb je zelf ook geen last van  ::)

(nog even en zwarte piet word aangeklaagd omdat er een pepernoot op het hoofd van een onschuldig kind terecht kwam tijdens het strooien  8))

[/Frustratie modus]


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #82 Gepost op: 24 november 2007, 08:06:45
Ja, ik kan mij dit wel voorstellen. Ik ben zelf 45 en al heel lang geen 'jongere'meer. Van de hedendaagse jeugd krijg ik een beetje een beeld van vroegrijpe jongeren waarvan de meesten op hun 17e allang geen maagd meer zijn, die zich ieder weekend klemzuipen gezien de berichten over alcoholmisbruik, die veel volwassener ook zijn dan vroeger en over luxe dingen beschikken waar ik pas aan toe kwam na heel veel jaren werken. Jeugd ook die tot aardig wat vandalistische streken in staat is, gezien ook de acties van deze week. En die worden nu een beetje weggezet als onmondige kindertjes die van toeten noch blazen weten en allemaal heel onschuldig en lief naar de slachtbank der politie zijn geleid.

Er wordt overall constant alleen maar op de politie geouwehoerd omdat 'ZE' alleen maar zouden flitsen, geen echte boevgen durven te vangen etc. Maar treden ze een keer stevig op dan is Leiden in last. Ik ben ook moderator van een politie-discussieboard en hoe vaak ik daar niet hoor van woedende ouders die een politiebureau op stelten komen zetten omdat zoonlief is gearresteerd en dan wel onterecht MOET zijn want 'mijn zoon doet zoiets niet'......

Zoals ik hiervoor al zei: als er onterecht geslagen is dan moeten daar consequenties aan vast zitten voor de bewuste agenten. Maar er moet ook niet gedaan worden alsof het in alel gevallen ging om onnozele en zielige studentjes die alelen maar onterecht klappen hebebn gehad en die massaal niet gehoord zouden hebeben dat gevorderd werd tot verwijderen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #83 Gepost op: 24 november 2007, 08:14:26
Helemaal mee eens. Nu ben ik zelf nog flink jongere dus moet ik uitkijken dat ik mezelf niet op mijn teentjes trap  ::).

Ik hoop oprecht dat uit het "onderzoek" blijkt dat de politie goed heeft gehandeld. Ik weet niet precies wat er is gebeurd dus dat laat ik verder aan de desbetreffende instanties over. Mocht hier weer uit blijken dat er in sommige situaties niet goed gehandeld is zal dit weer een flinke opsteker zijn voor de jeugd met verkeerde bedoelingen. Het is al een middelvinger-naar-een-agent-opsteken cultuur in Nederland.

Agenten die vervolgens op hun nummer worden gezet door optreden bij een actie waarbij jongeren zich baldadig opstelden zal deze cultuur denk ik nog wel iets versterken. Het laatste wat er moet gebeuren is dat deze mensen écht het idee gaan krijgen dat alles hier maar kan.

Wil je dan écht uit het diepst van je hart toch nog rottigheid uithalen: ga dan bij aankomst van de politie alvast met je handjes op je rug staan en wachten totdat ze je boeien, om vervolgens in de cel trots te zijn op je daad. Dat nog liever dan achteraf gaan huilen dat je bent "mishandeld". Ik kan me hier vreselijk kwaad over maken.

Wie weet komen er situaties naar boven waarin de politie niet goed heeft gehandeld, maar er waren een aantal voorbeelden in het fragment te zien waarbij duidelijk was dat het niet allemaal onschuldige lieve kindertjes zijn geweest.

We wachten het maar af..


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #84 Gepost op: 24 november 2007, 11:13:45
aankommende maandag en woensdag landelijke stakingen
flappus  niet elke verandering is een verbetering


jodejo

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 24 november 2007, 12:16:18
Bij mij op school niks gebeurt, bericht ging de dagen ervoor wel vaak over msn, maar na de kleine pauze liep iedereen gewoon naar de les.
Maar ik begrijp niet waar mensen zich zo druk om maken, je haalt die 1040 toch bijna NOOIT.
Door uitval, vrije dagen, verkorte roosters etc. zou je daar al aardig onder zitten.

Ik zou er nu in 4 havo met het normale rooster (uitgegaan van 40 weken) 40*40*40/60= 1067 uur maken.
Als ik het nu bekijk zou ik uitkomen op 1010 uur, wat dus nog steeds daalt door uitval.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #86 Gepost op: 24 november 2007, 14:06:59
Ik heb met verbazing de beelden gezien van de demonstraties in het onderwijs in Middelburg. Wat waren die agenten domweg aan het in hakken met de wapenstok op een aantal leerlingen die de alleen aan het demonteren zo.

Ik vind dit echt verbijsterend, en ik vind dit meer passen in een politiestaat
Dit is toch een land van vrijheid mening uiting? Nou dit was in Zeeland ver te zoeken. Wellicht dat ik nu dienders tegen de haren strijk, maar het is puur mijn visie en mening.

nogmaals BAH

Dit is inderdaad het land van vrijheid van meningsuiting, demonstreren is een democratisch recht, maar dat kan natuurlijk niet automatisch maar betekenen dat men zich ook alles kan veroorloven. (denk maar eens aan de vernielingen...)

Wanneer de politie je daarna meerdere malen héél duidelijk maakt dat je weg moet gaan en je dan "om dat ze je toch niks kunnen maken" gewoon niet wil luisteren, tja...  ::)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


SwimmY

  • Gast
Reactie #87 Gepost op: 24 november 2007, 14:14:00
Ik heb gesproken met een paar mensen die erbij waren, en toen de politie zei dat ze weg moesten gaan begonnen ze ook gelijk in het rond te slaan, dus ze hadden niet eens de tijd om op de waarschuwing van de politie te reageren!  :o

Vrijdag aanstaande een grote actie op de markt in Middeburg!!! >:D Dit wordt een actie tegen het politieoptreden van gisteren!  En niet alleen van scholen in M'burg !!!  >:(


Danny77

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #88 Gepost op: 24 november 2007, 16:35:54
Als je nou gelijk weggaat bij de eerste waarschuwing, had de politie niet moeten ingrijpen, wat wel terecht is .


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #89 Gepost op: 24 november 2007, 17:27:02
Ik heb gesproken met een paar mensen die erbij waren, en toen de politie zei dat ze weg moesten gaan begonnen ze ook gelijk in het rond te slaan, dus ze hadden niet eens de tijd om op de waarschuwing van de politie te reageren!  :o

Vrijdag aanstaande een grote actie op de markt in Middeburg!!! >:D Dit wordt een actie tegen het politieoptreden van gisteren!  En niet alleen van scholen in M'burg !!!  >:(

Dat lijkt me heeeeel sterk en heeeeel erg opgeblazen. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een agent direct met een knuppel begint te zwaaien, laat staan tientallen agenten.

Laten we maar afwachten wat het onderzoek uitwijst  :)