Dit bericht heb ik op verschillende andere fora ook al gepost, maar ik zet het nu ook maar hier
Hallo allemaal,
Ook bij mij op school (CSW Elzenlaan), in Middelburg is gestaakt. We zijn met zo'n 1000 man van onze locatie naar de VMBO locatie (Churchillaan) gelopen en hebben ook de leerlingen daar bij onze actie betrokken.
Nadat zich nog ongeveer 1000 man van deze locatie zich bij ons aangesloten hebben, zijn we doorgelopen naar het Nehallenia (andere school in M'burg). Ook hier bij het Nehallenia hebben best een aantal leerlingen zich bij ons aangesloten.
Helaas ging het volledig fout daar, omdat verschillende leerlingen met eieren gingen gooien en vechtpartijen gingen uitlokken. Helaas vond de politie het blijkbaar nodig om met grof geweld in te grijpen, er werd met stokken geslagen op onschuldige leerlingen, honden werden op leerlingen losgelaten. Er zijn verschillende mensen opgepakt, sommigen terecht, velen echter onterecht of omdat zij zich niet voldoende konden legitimeren. Er zijn ook verschillende 'mishandelde' mensen ziek naar huis gegaan.
Wij vinden het jammer dat het zo fout gelopen is, want we hadden graag normale, gematige en geweldloze protestacties gehad.
Ruub
Voor meer informatie, kijk hier:
http://www.hvzeeland.nl/nieuws.php?id=6659