Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007

Auteur Topic: Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007  (gelezen 55135 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #100 Gepost op: 26 november 2007, 13:55:30
Kom er maar in, PD4SAM (Rob)! ;D

Zijn toch hele lieve kindertjes die zoiets noooooit zouden doen?  >:D
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #101 Gepost op: 26 november 2007, 14:08:10
Ik was er zelf bij in Gouda. Alles verliep rustig en er hing gewoon een gezellige sfeer - zoals het hoort dus - totdat iedereen van het stadhuis over de Lange Tiendweg naar het gemeentehuis trok en onderweg vernielingen begon aan te richten. Bij het gemeentehuis was het onrustig en de sfeer grimmig. Meerdere jongeren zijn opgepakt. Vanaf ongeveer kwart voor 1 dropen de meeste mensen af.
343, never forget.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #102 Gepost op: 26 november 2007, 15:28:44
Citaat
Staking scholieren Bussum loopt volstrekt uit de hand

Gepubliceerd op 26 november 2007, 13:44
Laatst bijgewerkt op 26 november 2007, 14:24


Bussum, Huizen -  De staking van ruim duizend middelbare scholieren maandagmorgen in het Bussumse centrum en bij het gemeentehuis is volstrekt uit de hand gelopen. De sfeer was zo grimmig dat de politie pepperspray en wapenstokken moest gebruiken.

Het treinverkeer tussen Naarden-Bussum en Hilversum heeft veertig minuten stil gelegen door scholieren die op de rails gingen staan. De Hema heeft vanwege de overlast de deuren anderhalf uur moeten sluiten. Met eieren en vuurwerk protesteerden vanaf half elf 's ochtends leerlingen tegen de volgens hen 'zinloze' lessen. Winkels waaronder de Hema en de Albert Heijn en bovenliggende woningen moesten het ontgelden. Er werd met eieren gesmeten, leerlingen namen winkelvlaggen mee en staken prullenbakken in brand. Ook werd (zwaar) vuurwerk in de mensenmassa gegooid en later ook naar de politie. Bij het Bussumse gemeentehuis liepen jongeren over auto's. In vergelijking met Bussum verliep het scholierenprotest in Huizen op Plein 2000 relatief rustig. Wel werd het gemeentehuis met eieren bekogeld.

http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/regionaal/gooivechtstreek/article2767224.ece


jodejo

  • Gast
Reactie #103 Gepost op: 26 november 2007, 15:31:15
livep2000
12:12:44 26-11-07BRANBR 1 OMS MELDING (Incidentnet: 1) Herman Wesselink College Startbaan 3 Aanvalsplan 0682 AMSTELVEEN (ASV) [ 690 ]  
0102998BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0100104BRW Amstelveen ( OvD Spoed )
livep2000
12:12:14 26-11-07BRANBR 1 OMS MELDING (Incidentnet: 1) Herman Wesselink College Startbaan 3 Aanvalsplan 0682 AMSTELVEEN (ASV) [ 601 652C ]  
0102998BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0100119BRW Amstelveen ( Kazernealarm/Lichtkrant )
0100116BRW Amstelveen ( Springbemanning )
0100115BRW Amstelveen ( Bemanning TS/WO )
0100105BRW Amstelveen ( OvD )
0100104BRW Amstelveen ( OvD Spoed )
livep2000
11:03:38 26-11-07BRANBR 1 OMS MELDING Herman Wesselink College Startbaan 3 Aanvalsplan 0682 AMSTELVEEN (ASV) [ 601 652C ]  
0102998BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0100119BRW Amstelveen ( Kazernealarm/Lichtkrant )
0100116BRW Amstelveen ( Springbemanning )
0100115BRW Amstelveen ( Bemanning TS/WO )


Stakende leerlingen??
Van mij mag je best staken, maar ga dan niet voor niks de brandweer laten rijden.
En STEL, de volgende was raak, dan waren zeker 25 gehandicapten langer dan normaal in gevaar.

livep2000
11:06:31 26-11-07BRANBR 1 OMS MELDING Wooncentrum Westwijk Paul van Ostaijenlaan 1 Aanvalsplan 0613 AMSTELVEEN (ASV) [ 612 557C ]  
0102998BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0100269BRW Amsterdam-Anton ( Lichtkrant Kazerne )
0100019BRW Aalsmeer ( Kazerne/Lichtkrant )
0100011BRW Aalsmeer ( TS-612 )
0100003BRW Aalsmeer ( Korpsalarm Spoed )
0100001BRW Aalsmeer ( Bevelvoerders Spoed )


Edit: Ik hoor net van een leerling van die school dat het was bedoeld om alle leerlingen naar buiten te krijgen om te staken.


Karim

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 26 november 2007, 16:01:03

Mocht 't inderdaad weer mis gaan morgen dan mag de politie er van mij weer lekker op los slaan, dat ze dat asociale tuig maar leren zich te gedragen...

"Het bontst maakten stakende scholieren het in Leiden. Daar voerde de politie charges uit op het Stadhuisplein. Zo'n duizend leerlingen gooiden met eieren en vuurwerk en riepen leuzen als ''Hamas, hamas, joden aan het gas.''

De politie treedt hardhandig op, met onder meer knuppels."


Goed zo, flink afstraffen dat gedrag!


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 26 november 2007, 17:05:09
Vandaag is onze school niet wezen staken. Het Spinoza Lyceum kwam om ons op te halen, maar we zijn niet meegegaan. AT5 en de NOS stonden al met een satelietwagen voor onze school, omdat het vrijdag hier begon. We zijn niet meegegaan omdat wij vreedzaam willen demonstreren. Deze leerlingen, als het dan al leerlingen waren en geen relzoekers, zouden het misschien wel verpest kunnen hebben voor ons, de mensen die zonder geweld willen demonstreren. Wij wachten als school het spoeddebat van woensdag af, en kunnen dan alsnog als groep, zonder geweld, richting het stadhuis trekken!

Sam


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #106 Gepost op: 26 november 2007, 18:17:16
Waar gaat 't toch naar toe?
Ik vind dit echt niet meer kunnen hoor. Dit noem ik geen stakingen meer, maar gewoon relschoppen om zoveel mogelijk te vernielen en zo min mogelijk op school te zitten. En dan vinden ze 't gek dat de politie hard ingrijpt, terrecht ook!! De meeste kinderen die hier aan meedoen weten volgens mij niet eens waarom ze 'staken'.

Men moet blij zijn dat ze naar school kunnen, er zijn legio mensen die zo graag naar school willen maar niet kunnen. Als ze straks zelf in 1 van de examenklassen zitten, lopen ze straks weer te smeken om extra uren, omdat ze anders de stof weer niet begrijpen?

En dan telkens weer die e-mail en msnberichten, waarmee ze aangeven dat er weer een 'staking' komt. Echt om gek van te worden!

Gelukkig is het hier in de buurt erg rustig. ;D
Weer of geen weer... altijd brandweer


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 26 november 2007, 20:31:51
Burgemeester Middelburg biedt excuus aan voor het politie optreden.
Dus heb ik toch wel goed gezien.

De burgemeester van Middelburg biedt
 zijn excuses aan voor het optreden van
 de politie tijdens de scholierenacties
 afgelopen vrijdag.In een paar gevallen
 is te veel geweld gebruikt,zegt de    
 burgemeester.Het onderzoek naar het    
 politieoptreden is nog niet afgerond.  


BRON  NOS TT


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #108 Gepost op: 26 november 2007, 20:57:51
Burgemeester Middelburg biedt excuus aan voor het politie optreden.
Dus heb ik toch wel goed gezien.

De burgemeester van Middelburg biedt
 zijn excuses aan voor het optreden van
 de politie tijdens de scholierenacties
 afgelopen vrijdag.In een paar gevallen
 is te veel geweld gebruikt,zegt de    
 burgemeester.Het onderzoek naar het    
 politieoptreden is nog niet afgerond.  


BRON  NOS TT

En toch klopt er dan volgens mij iets niet...

In een paar gevallen is te veel geweld gebruikt, zegt de burgemeester

Het onderzoek naar het politieoptreden is nog niet afgerond.


Waar baseerd de burg zich op, volgens mij is het dus zijn eigen mening. Uit het onderzoek kan de burg het niet hebben aangezien dit nog niet is afgerond.

Maar Rob, de burgemeester is het blijkbaar met jou eens. Ik wacht het onderzoek af voor te oordelen ;)


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #109 Gepost op: 26 november 2007, 21:30:54
Nou mensen ik ben een oud scholier en weet dankzij mijn jarenlange werk in de leerlingenraad en de medenzeggenschapsraad waar het om gaat.
Het verhaal zit zo. De scholen moeten elke leerling 1040 contacturen geven per jaar.
Dit is niet haalbaar vanwege een heleboel redenen waaronder financiele en personele problemen.
Scholen krijgen een boete als ze de norm niet halen.
Wat gaan de scholen dus doen... ze stellen extra contacturen in die géén les zijn maar waar een persoon een groep kinderen bij zich heeft zitten en ze huiswerk moeten maken. Dit gebeurt vooral bij de bovenbouw meerdere uren per dag. Dat is absoluut niet wenselijk en bovendien studeren vele leerlingen ook veel liever thuis. Ook gaan scholen truukjes uithalen om de uren vol te krijgen zoals 24 uur op 24 als contactuur tellen als men op schoolreis/ excursie is.
Of leraren gaan ook andere vakken geven als datgene waarvoor zij geleerd hebben.
Natuurlijk gaan de rellen te ver, maar recht op staken hebben de scholieren zeker en vaak zullen scholen hun hierin steunen want die zijn ook niet blij met de strenge handhaving van het beleid.
Het LAKS is hét scholierenorgaan van nederland en zij moeten deze acties aansturen en niemand anders.
Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis