Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007

Auteur Topic: Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007  (gelezen 55122 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 26 november 2007, 21:42:20
Ik kreeg deze net via MSN op m'n scherm:

Het LAKS heeft iedereen opgeroepen om dinsdag 27 t/m donderdag 29 november helemaal Niet meer naar school te komen. Dit zal wel de aandacht roepen   de ministers. De organisaties Laks en Dwars ondersteunen deze acties, en dit wordt dus Niet als spijbelen gezien. En als klaPper op de  pijl hebben we een gigantische staking geregeld voor vrijdag 30 november,STUUR DIT DOOR NAAR IEDEREN!

-----------------------------------------------------

Dit klopt echter niet, bij het nakijken van diverse bronnen blijkt dat het LAKS helemaal niet opgeroepen heeft om helemaal niet meer naar school te komen. Zo zie je maar weer hoe jongeren zich tegenwoordig op laten naaien door zelfverzonnen berichten.

Ik vindt staken sowieso nergens op slaan, ik heb ook zoveel uur op school gezeten. Ja, mij heb je horen klagen maar ik heb wel mooi mijn diploma gehaald. Hoe minder uren je op school zit hoe minder leerstof je naar binnen krijgt. Nu zie ik alweer de boze reacties van scholieren over mij heen komen maar dit is gewoon de keiharde waarheid.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #111 Gepost op: 26 november 2007, 21:45:17
En toch klopt er dan volgens mij iets niet...

In een paar gevallen is te veel geweld gebruikt, zegt de burgemeester

Het onderzoek naar het politieoptreden is nog niet afgerond.


Waar baseerd de burg zich op, volgens mij is het dus zijn eigen mening. Uit het onderzoek kan de burg het niet hebben aangezien dit nog niet is afgerond.

Maar Rob, de burgemeester is het blijkbaar met jou eens. Ik wacht het onderzoek af voor te oordelen ;)

Tja, Rob zou ook nog uitleggen hoe de klachtenregeling bij de politie in elkaar zat. Tot op heden heb ik nog niets gehad. Via de PM kom ik er ook niet uit, daar krijg ik te horen dat het in het topic moest. Dus bij deze nogmaals de vraag Rob.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #112 Gepost op: 26 november 2007, 22:09:34
En waar kunnen gedupeerde winkeliers terecht en automobilisten die hun wagens aantroffen met ingeslagen ruiten en afgetrapte spiegels, en OV-bedrijven met talloze kapotte tram- en bushokjes?

Of blijven we heel hypocriet ondanks al die rellen en die vele gevallen van schade alleen nog maar gefocust op twee of drie agenten die misschien een tikkie teveel uitgedeeld hebben?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #113 Gepost op: 26 november 2007, 22:15:56
Nou dan even reactie. Dat ik veel tegenstand kon verwachten wist al toen ik mijn opmerking plaatste.
Zeker die beroeps halve of andere wijze sympathie hebben met de politie.
Maar het interesseert mij niet zo hoe een klachtenregeling werkt.
Het gaat er mij om dat ik politieagenten zie die dom weg aan het slaan op jongeren die geen enkele weerstand geven.
Maar ik ben dat de burgervader van Middelburg dit ook heeft ingezien, en nu zijn excuus maakt. Hij is tenslotte eind verantwoordelijk voor het wel rond dit discutabele politie optreden.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #114 Gepost op: 26 november 2007, 22:18:09
Zo, protesterende scholieren, ik heb het vandaag zelf mogen meemaken...

Deze Westfries ging vandaag dus even naar Alkmaar voor wat vervroegde kerstinkopen en kwam dus meteen in de teringzooi terecht (Mods, excuses, ik kan er geen ander woord voor verzinnen wat in knap ABN de lading dekt).

In de oude stad in een klein winkeltje voor serviesgoed wat spullen gekocht, rent er plotseling een hele horde losgeslagen randdebielen joelend, schreeuwend en tierend door de steeg, de eigenaresse van de winkel, ik schat haar ver voorbij de 70 verzocht mij of ik nog even wilde blijven omdat het nogal zeer bedreigend overkwam.

Vervolgens op het fnidsen de ravage aanschouwt van studenten die gebruik maken van het recht om te demonstreren, schade bij een bloemist, wiens auto was beschadigd door een vuurwerkbom, schade bij een juwelier, diverse plantenbakken leeg getrokken.

Op de friese brug in Alkmaar ging het verder.
Met een groep van meer dan honderd man werd de brug geblokkeerd. Een doorgaande route om de stad in en uit te komen. Niemand kon er meer door, maar dat was dus niet genoeg.
Een autoruit van een volslagen onschuldige bestuurder die - waarschijnlijk- niets met de uren normering in het onderwijs van doen heeft, moest het ontgelden.

Later op de radio (rtvnh) hoor je vervolgens vanuit meerdere steden in Noord-Holland dat het goed mis is, mishandelde agenten, vernielingen, gemolesteerde reporters.

Vind de student het nu vreemd dat ik, schoolverlater van 1990 nu zeg: Wat nou 1040 uur? Vanaf januari niet 5 dagen naar school, maar 6! Zaterdag ochtend gewoon een eerste uur om half negen en verder geen gemekker! Als jullie het recht op demonstratie misbruiken door - rare kreet, ik heb hem vandaag herhaaldelijk horen vallen - lekker te gaan rellen, (wat daar lekker aan is, ik zou het echt niet weten) verwacht dan van mij geen bijstand.

Zo te zien - dus niet van horen zeggen, maar wat ik vandaag zelf heb meegemaakt - kunnen de studentjes nog wel wat extra lesuren gebruiken.
Bij voorkeur staatsinrichting.

Het politiegeweld werd vandaag vergeleken met het geweld wat gebruikt wordt in dictaturen zoals Myanmar.

Bollocks!

In Myanmar zou zo'n lekkere rel beantwoordt worden met scherpe munitie - daar kijkt men niet op een verdwijning meer of minder.

Zo, mijn zegje even gedaan.

Toch nog 1 lichtpuntje:

Vandaag is onze school niet wezen staken. Het Spinoza Lyceum kwam om ons op te halen, maar we zijn niet meegegaan. AT5 en de NOS stonden al met een satelietwagen voor onze school, omdat het vrijdag hier begon. We zijn niet meegegaan omdat wij vreedzaam willen demonstreren. Deze leerlingen, als het dan al leerlingen waren en geen relzoekers, zouden het misschien wel verpest kunnen hebben voor ons, de mensen die zonder geweld willen demonstreren. Wij wachten als school het spoeddebat van woensdag af, en kunnen dan alsnog als groep, zonder geweld, richting het stadhuis trekken!

Sam

En Sam snapt exact hoe je gebruik kunt maken van het recht van vereniging, samenscholing en demonstratie.
Mocht het kamerdebat niet het gewenste pakket maatregelen bieden, dan wens ik jouw een goede en vooral vreedzame actiedag toe!


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #115 Gepost op: 26 november 2007, 22:26:25
Dus jij pakt je colt..  ;D

Even zonder gein, natuurlijk heb je gelijk, dat heeft iedereen hier. Ik kan erg meekomen in het verhaal van Golly, herkenbaar want ik zit ook in de resonansgroep (klankbord).

Jammer dat via de moderne internetmedia de onzinberichten zo snel de wereld doorgaan, laten we het spoeddebat woensdag afwachten.
343, never forget.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #116 Gepost op: 26 november 2007, 22:31:33
Nou dan even reactie. Dat ik veel tegenstand kon verwachten wist al toen ik mijn opmerking plaatste.
Zeker die beroeps halve of andere wijze sympathie hebben met de politie.
Maar het interesseert mij niet zo hoe een klachtenregeling werkt.
Het gaat er mij om dat ik politieagenten zie die dom weg aan het slaan op jongeren die geen enkele weerstand geven.
Maar ik ben dat de burgervader van Middelburg dit ook heeft ingezien, en nu zijn excuus maakt. Hij is tenslotte eind verantwoordelijk voor het wel rond dit discutabele politie optreden.  


Het is gewoon volslagen belachelijk om maar door te blijven z##### over twee agenten die slaan maar gemakshalve de honderden gevallen van vernieling en vandalisme onvermeld te laten. Alsof dat er niet toe doet. Er zijn veel onschuldige burgers gedupeerd door een stelletje gekken die zonodig dingen kapot moesten maken. De aandacht die die paar agenten in Middelburg krijgen is buiten alle proporties vergeleken met wat er in al die andere steden is gebeurd aan ongein.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #117 Gepost op: 26 november 2007, 22:58:17
Heeft iemand die actie gezien van de AE in amsterdam bij het Museumplein... Een of andere loser gooide een blikje/fles tegen hun ME voertuig... Alleen hadden ze gezien wie dat gedaan had...  ;D ;D ;D Zie je ineens op de beelden een man of 8 brede harries in burger door het publiek achter een gozer aan rennen.... Kassa!!!! Werd daarna mooi het voertuig ingesleept...  ;D ;D ;D ;D Ik hoop dat hij als taakstraf krijgt dat hij alle ME voertuigen moet gaan wassen... Of de stal van de beredenen moet uitmesten...  ;) (te zien in het journaal van 20.00 uur)

Ook een strakke actie van de waterwerper... Ze ging mooi onderuit!!!  ;D ;D ;D Te zien in het journaal van 18.00 uur http://www.nos.nl/nosjournaal/beeld_en_geluid/index.html


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #118 Gepost op: 26 november 2007, 23:28:13
Heeft iemand die actie gezien van de AE in amsterdam bij het Museumplein... Een of andere loser gooide een blikje/fles tegen hun ME voertuig... Alleen hadden ze gezien wie dat gedaan had...  ;D ;D ;D Zie je ineens op de beelden een man of 8 brede harries in burger door het publiek achter een gozer aan rennen.... Kassa!!!! Werd daarna mooi het voertuig ingesleept...  ;D ;D ;D ;D Ik hoop dat hij als taakstraf krijgt dat hij alle ME voertuigen moet gaan wassen... Of de stal van de beredenen moet uitmesten...  ;) (te zien in het journaal van 20.00 uur)

Ook een strakke actie van de waterwerper... Ze ging mooi onderuit!!!  ;D ;D ;D Te zien in het journaal van 18.00 uur http://www.nos.nl/nosjournaal/beeld_en_geluid/index.html

Dat was een staaltje boontje komt om zijn loontje. Maar heb je ook die straat gezien waar van al die auto's de ramen waren ingeslagen, spiegels afgetrapt en waar ze over daken waren gelopen? Je zal met je zuurverdiende centen een auto hebben gekocht en een stel van die t*****ijers zullen 'm ff slopen.  >:(  Nou, ik zou met liefde toekijken hoe die low lives een paar klappen zouden krijgen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #119 Gepost op: 27 november 2007, 08:52:09
Landelijke actie
Utrecht, 25 november – Deze avond heeft de Algemene Ledenvergadering van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) ingestemd met het voorbereiden van een landelijke actie tegen de 1040-uren norm op het Malieveld in Den Haag, aanstaande vrijdag. Dit besluit werd unaniem genomen door 70 regionale vertegenwoordigers die in totaal meer dan 72.000 scholieren vertegenwoordigen. De demonstratie zal alleen plaatsvinden als de Tweede Kamer niet tegemoet komt aan de eisen die de scholierenvakbond heeft gesteld in een zaterdag gepresenteerd plan.
Het doel van de demonstratie is om aan het hele land en in het bijzonder Den Haag duidelijk te maken dat scholieren serieus moeten worden genomen, zeker als zij zowel ouders, docenten als schoolleiders achter zich hebben staan. Door te zeggen dat er geenszins aan de norm zal worden getornd, geeft staatssecretaris Marja van Bijsterveldt aan dat zij geen oog heeft voor de problemen waar ouders, scholen en scholieren last van ondervinden.
Om de problemen met onderwijstijd tegen te gaan en de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren heeft het LAKS afgelopen zaterdag het plan "Kwali-tijd" gepresenteerd, waarin gepleit wordt voor de instelling van een bandbreedte van 880 tot 1040 uren, een werkdrukvermindering tot maximaal 40 uur per week en het terugdraaien van de bezuinigingen van 20% op de Onderwijsinspectie. Deze plannen hebben inmiddels al tot positieve reacties in de Tweede Kamer en het onderwijsveld geleid.
Het LAKS verwacht dat de komende dagen en de maandag in het bijzonder, ondanks de oproep van het LAKS, nog acties worden gevoerd. Het LAKS ontraadt deze acties, maar roept vooral op om de acties vreedzaam te laten verlopen.
www.laks.nl