Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007

Auteur Topic: Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007  (gelezen 55124 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #130 Gepost op: 27 november 2007, 19:33:31
Wij wachten nog steeds op onze school het debat af. Heb morgen een gesprek met de rector en de plaatsvervangend rector over onze ideeën. Mocht het woensdagavond verkeerd uitpakken, dan zullen wij er alles aan doen om de actie goed te laten verlopen. Dat houd in:

  • Andere scholen inlichten over onze plannen, zodat zij zich kunnen voorbereiden.
  • Politie inlichten, zodat ze niet meteen de demonstratie afbreken, maar ze duidelijk vertellen dat we vreedzaam willen demonstreren. We hebben nu al met ze afgesproken, dat mochten er radraaiers en relschoppers in de groep zijn, die er zonder pardon worden uitgepikt en een taakstraf bij HALT! kunnen verwachten, en op hun eigen school.
  • Het College van Burgermeester en Wethouders, zodat die ook weten wat ze voor hun stadhuis kunnen verwachten.
  • Het uitdelen van flyers waar duidelijk wordt opgeroepen tot een vreedzaam protest.
  • Het Landelijk Actie Komitee Scholieren, LAKS, inlichten over de gang van zaken in Amsterdam.

We zullen de politie ook vragen om begeleiding en er voor te zorgen dat leerlingen geen zijstraten binnengaan, en dat we als stoet over de Stadhouderskade>Amstel>Waterlooplein lopen, en niet anders!

Sam(Altijd in voor een discussie, zeker over dit onderwerp, waar ik een duidelijke mening over heb!)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #131 Gepost op: 27 november 2007, 19:36:51
Tip: licht in plaats van het college van B en W de burgemeester in..... is zijn parochie  ;)
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #132 Gepost op: 27 november 2007, 19:38:03
ik hoor geruchten hier in middelburg dat er vrijdag gestaakt gaat worden tegen de politie, omdat ze zo geweldadig opgetreden zouden hebben. Ik vind dit zwaar overdreven en zeer kinderachtig allemaal..slaat echt nergens op, ik hoop dat ze wederom hard aangepakt worden zodra er een reden voor is :P

Die variant kende ik nog niet, staken tegen de politie... ;D
greetz,  Enrique


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #133 Gepost op: 27 november 2007, 19:39:44
Volgens mij halen de scholieren staken en demonstreren een beetje door elkaar.... Hupsa... op naar de 1080 uur.... 40 uur maatschappijleer erbij.... ;D ;D


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #134 Gepost op: 27 november 2007, 19:41:17
Volgens mij halen de scholieren staken en demonstreren een beetje door elkaar.... Hupsa... op naar de 1080 uur.... 40 uur maatschappijleer erbij.... ;D ;D

En niet vergeten: 100 strafuren!  ;D ;D ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #135 Gepost op: 27 november 2007, 20:44:36
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2619308/Excuses_politie_Middelburg.html

ma 26 nov 2007, 17:56 | 217 reacties
Excuses politie aan scholieren Middelburg

Middelburg -  De politie in Middelburg biedt scholieren excuses aan voor het geweld waarmee vrijdag een protest tegen de 1040-lesurennorm is beëindigd. Dat heeft korpsbeheerder Koos Schouwenaar maandag gezegd.
 
Direct na de actie stelde de politie een onderzoek in naar het geweld. Een van de eerste resultaten van dat onderzoek is dat de politie in enkele gevallen te hard heeft opgetreden tegen de scholieren. Agenten gingen de stakers met wapenstokken te lijf.

Zolang het onderzoek nog niet af is, wordt geen actie ondernomen tegen betrokken agenten.

Tien scholieren hebben afgelopen weekeinde een klacht ingediend over de manier waarop ze door de politie werden behandeld. Enkele leerlingen meldden zich vrijdagmiddag al ziek op school, omdat ze naar eigen zeggen te hard in hun maag waren geslagen.

In Middelburg is dinsdag een extra raadscommissievergadering over het politieoptreden. PvdA en GroenLinks hebben vragen aan het college van burgemeester en wethouders gesteld.


SwimmY

  • Gast
Reactie #136 Gepost op: 27 november 2007, 20:52:12
Ik krijg nu ook weer berichten door dat we morgen moeten staken en blablabla. Vandaag ging het in Vlissingen al nergens over... hoe zal dat morgen dan gaan. We werden nog 'gegijzeld' ook door de leraren...  ::) Ik heb nog nooit zo veel politie in de stad gezien zeg. Maarja, wie is er dan ook zo dom om voor het politiebureau te gaan staken...  :-X Maar ik was er niet bij, ik zat 'lekker' nog op school bellend en smsent alles te volgen haha.
Vrijdag komen scholen uit M'burg, Goes en Vlissingen bijeen op de Markt voor een vriendelijke actie. Tegen de politie en tegen de 1040 uur. Maar als die 1040 uur omlaag worden gehaald, zal er niet worden gestaakt door de scholen uit vlissingen en waarschijnlijk ook goes, maar daar weet ik het niet echt van, want dat is weer een beetje ver weg haha.
Ik vind het eigenlijk nu wel genoeg geweest, het is staken zodat we niet naar school hoeven en daar houdt het mee op. Nu doe ik er daarom ook niet aan mee. Wel vrijdag als die 1040 uur doorgaat, want dan spijbel ik ook niet van school. Door lesuitval ben ik dan al om 10.40 uur uit. ;) Maar een voorbeeld van geldtekort voor vervanging.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #137 Gepost op: 28 november 2007, 16:39:17
Mogelijke actie op het Museumplein
Het landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) gaat, als de Tweede Kamer niet instemt met een verlaging van het aantal lesuren, vrijdag demonstreren op het Museumplein. De Kamer houdt woensdag een spoeddebat over de kwestie.
In eerste instantie zou de landelijke actie gehouden worden op het Malieveld in Den Haag. "Daar is het te drassig. Als er actie wordt gevoerd, gebeurt dat op het Museumplein in Amsterdam", zei LAKS-voorzitter Sywert van Lienden.
De gemeente laat weten na de rellen van afgelopen maandag niet blij te zijn met de mogelijke actie op het plein, maar verbiedt het protest niet.
www.at5.nl


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #138 Gepost op: 28 november 2007, 16:45:09
echt de grootste onzin die rellen   wat een stel idioten.

gelijk heeft men dat de kwaliteit niet deugt en dat men de kwaliteit niet omhoog krijgt met meer uren klopt ook.
maar moet je dan gaan rellen  slopen   en gewone  hardwerkende mensen hinderen.


ik zit nu voor het 4e jaar op het mbo  maar het nieau is diep tries te noemen.

leraren doen maar wat , weten niet waar ze naar toe moeten werken     of  waren eerst timmerman  en zijn toen opgewaardeert tot leraar.

van computers hebben leraren al helemaal geen kaas gegeten  terwijl ze alle resultaten digitaal moeten invullen

als er een leraar ziek is   duurt het 2.5 jaar voordat daar een vervanger voor is  

en dan nog maar niet te spreken over de term  '' zelfstudie''      waardoor er wel 16 contact uren per week berschikbaar zijn
dat betekend 25 leerlingen   in 16 uur proppen  
dat is per week zon 0,64 lesuur per leerling te besteden  

schandalig !


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #139 Gepost op: 28 november 2007, 16:54:13
Geen verdere versoepeling urennorm
(Novum) - Scholieren hoeven er niet op te rekenen dat de 1040-urennorm op korte termijn nog verder wordt versoepeld. Dat hebben de woordvoerders van de coalitiepartijen in de Tweede Kamer woensdagmiddag laten blijken, nadat voorzitter Sywert van Lienden van het scholierencomité Laks de Kamer ruim 54 duizend handtekeningen tegen de urennorm had aangeboden.
Woensdagavond houdt de Kamer een spoeddebat over de urennorm. Het scholierencomité Laks laat het van de uitkomst afhangen of het vrijdag opnieuw een demonstratie organiseert. Die zou moeten plaatsvinden op het Museumplein in Amsterdam. Eerdere plannen voor een demonstratie op het Malieveld in Den Haag heeft het Laks laten varen, omdat het Malieveld te drassig is.
CDA-Kamerlid Jan de Vries vindt dat partijgenoot staatssecretaris van Onderwijs Marja van Bijsterveldt al genoeg concessies heeft gedaan. Margot Kraneveldt (PvdA) zei dat verdere wijziging van de urennorm op zijn vroegst in januari gebeurt, als de Kamer een uitgebreid debat voert over onderwijskwaliteit. Ook Arie Slob (ChristenUnie) drukte de scholieren op het hart niet te veel van het spoeddebat te verwachten, omdat ieder Kamerlid slechts twee minuten spreektijd heeft. "Erg weinig", zei Slob.
Het CDA doet een beroep op scholieren om niet opnieuw te straat op te gaan. "Protesteren is prima, maar ga niet opnieuw de straat op", zei De Vries. Oppositiepartij SP staat wel achter een eventuele nieuwe scholierendemonstratie. Eerdere acties liepen op tal van plaatsen in het land uit op rellen.
Staatssecretaris Van Bijsterveldt is de scholieren tegemoetgekomen door de 1040 uur voor een deel van de scholieren te verlagen naar 1000 uur. Het Laks zou het liefst zien dat er een flexibele norm komt. Leerlingen in de onderbouw zouden tussen 960 en 1040 uur per jaar naar school moeten. In de bovenbouw moet volgens het Laks een norm gelden van 920 tot 1040 uur
www.nieuws.nl