Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007

Auteur Topic: Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007  (gelezen 55117 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #140 Gepost op: 28 november 2007, 16:57:50
Als ik het laatse bericht net lees, lijkt het erop dat we gaan staken vrijdag. Ik wacht nog steeds(:P)het debat af, en beslis dan. Heb net een gesprek gehad met den rector, en die staat achter ons. We hadden het in dat gesprek nog over vervoer naar het Maliveld, maar dat hoeft dus niet. We zullen vreedzaam gaan staken op het Museumplein!

Sam


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #141 Gepost op: 28 november 2007, 17:01:33
Als ik het laatse bericht net lees, lijkt het erop dat we gaan staken vrijdag. Ik wacht nog steeds(:P)het debat af, en beslis dan. Heb net een gesprek gehad met den rector, en die staat achter ons. We hadden het in dat gesprek nog over vervoer naar het Maliveld, maar dat hoeft dus niet. We zullen vreedzaam gaan staken op het Museumplein!

Sam


Het moet toch niet gekker gaan worden dat zelfs de rector achter de stakende leerlingen staat. Sorry hoor! Maar dit is wel diep triest. Ik moet verdomme hard werken voor mijn geld terwijl ze in het onderwijs gaan staken! Ik heb namelijk gehoord dat de leraren van diverse college 's vrijdag ook gaan staken :-X Kan wel zien dat Nederland veel te LUI is geworden! Niemand wil meer wat doen, hoe komt je toekomst er dan uit te zien? :-\ Mensen denken altijd maar dat het geld vanzelf binnenkomt. Denk maar aan die mensen die elke week in de rij staan om een uitkering te trekken :-X Bij de meeste leerlingen gaat het er nog niet eens om of ze ergens tegen demonstreren. Maar om vrij te zijn van school. :-X

Ik las vanmiddag trouwens op het AD.nl dat de leeringen de schade zelf moeten gaan betalen. Meer dan terecht!


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #142 Gepost op: 28 november 2007, 17:06:54
De rector is niet tegen de 1040 uur, ik ook niet.

Maar de rector is tegen de spookuren die hij verplicht heeft moeten invoeren, zoals huiswerkuren en opvanguren!

Sam


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #143 Gepost op: 29 november 2007, 10:56:19
LAKS zet ordedienst in bij betoging

Donderdag 29 november 2007  

Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) zet vrijdag op het Museumplein tijdens de demonstratie tegen de lesurennorm een eigen ordedienst in. Scholieren lopen de kans dat deze hun tassen controleert.
Vrijdag en maandag liepen acties van scholieren uit de hand. De politie arresteerde honderden jongeren. Op sommige plekken werd straatmeubilair vernield en gooiden scholieren met vuurwerk en eieren.
De demonstratie wordt vrijdag op een afgebakend deel van het Museumplein gehouden. Scholieren die daarin willen, moeten zich laten registreren

bron: AT5.nl


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #144 Gepost op: 29 november 2007, 16:10:44
Ik heb zo mijn vermoeden dat de demonstranten die op zoek zijn naar rotzooi vrijdag absoluut niet in bedwang kunnen worden gehouden door de ordedienst van het Laks.

Het kan daar vrijdag nog best een zooitje gaan worden...
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #145 Gepost op: 29 november 2007, 16:14:59
De rector is niet tegen de 1040 uur, ik ook niet.
Maar de rector is tegen de spookuren die hij verplicht heeft moeten invoeren, zoals huiswerkuren en opvanguren!
En zo is dat hier ook;  zelfs 'gewone' leraren zijn het met ons eens.
probleem is alleen dat de meesten niet weten waarvoor ze nou precies staken!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #146 Gepost op: 29 november 2007, 17:34:46
Ik snap het totaal niet.
Ik zie scholieren brullen dat ze vernielingen plegen en rondhangen want er wordt niets voor hun georganiseerd en er is niets voor ze. En nu krijgen ze de kans om op school huiswerk te maken, etc en ook dat is weer niet goed :-\


Karim

  • Gast
Reactie #147 Gepost op: 29 november 2007, 18:03:40
Ik moet verdomme hard werken voor mijn geld terwijl ze in het onderwijs gaan staken!

Volgens mij vergelijk je nu n bijbaantje met 'n voltijdsbaan waarbij bij de docenten vaak hun hele huishouden van afhangt, niet helemaal 't zelfde he....  ::)

Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) zet vrijdag op het Museumplein tijdens de demonstratie tegen de lesurennorm een eigen ordedienst in. Scholieren lopen de kans dat deze hun tassen controleert.

En hoe willen zij op openbaar terrein zich het recht toe eigenen andermans bezittingen te controleren ?

En dan kunnen ze wel 'n stukje op 't museumplein afbakenen, het blijft openbaar terrein, als jij je tas niet wilt laten controleren kan een of andere zelfbenoemde "ordedienst" daar volgens mij weinig aan doen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #148 Gepost op: 29 november 2007, 21:45:01
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/bommelerwaard/2239490/School-aansteker-bom-kan-zijn-biezen-pakken.ece

School: aansteker bom kan zijn biezen pakken

Donderdag 29 november 2007 - ZALTBOMMEL - Als het aan Scholengemeenschap Cambium in Zaltbommel ligt, keert de jongen die afgelopen maandag een nitraatbom tot ontploffing bracht niet terug.

De 15-jarige Zaltbommelnaar is voor onbepaalde tijd geschorst. Samen met de onderwijsinspectie wordt er momenteel gekeken naar een oplossing. "We zijn een school die zorgt voor haar leerlingen", zegt afdelingsleider Jeroen van Roosmalen. "Zo'n stap is niet in een paar dagen gezet. We blijven in contact met de inspectie."
De 'leverancier' van het illegale vuurwerk, een 14-jarige jongen uit Ammerzoden bij wie thuis nog eens 140 nitraatbommen en ander vuurwerk in beslag werden genomen, is in ieder geval deze week de toegang tot de school ontzegd.
De nitraatbom kwam maandag- ochtend in de vestiging van het Cambium aan de Van Heemstraweg-West tot ontploffing. Een leraar, die de klap in de gang van dichtbij opving, liep gehoorschade op, maar heeft het werk inmiddels weer hervat. De docent heeft aangifte gedaan van mishandeling.
Tegen de twee jongens, die beiden hebben bekend, is een proces-verbaal opgemaakt; voor een HALT-verwijzing vindt de politie het vergrijp te ernstig. Desalniettemin sprak een woordvoerster dinsdag van een 'kwajongensstreek'. Van Roosmalen: "Je kunt bediscussiėren of dat het juiste woord is. Wij zijn daar niet blij mee."
Het Cambium, dat geen schade aan het gebouw vaststelde, neemt de zaak zeer serieus. "Het verbaast ons dat er illegaal vuurwerk aanwezig was en dat die leerling het heeft durven aansteken."
In tegenstelling tot de politie legt Van Roosmalen wel een verband tussen de ontploffing en de recente stakingsacties van scholieren tegen de 1040-urennorm.
"Die acties spelen sinds vrijdag. Leerlingen reageren daar op. Waarschijnlijk is het wel van invloed geweest." Meer dan het veiligheidspakket nog eens doorlichten acht hij niet nodig. "Dat is al redelijk uitgebreid, met kluisjescontroles." Wel gaat de school alsnog aangifte doen. "In ieder geval


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #149 Gepost op: 29 november 2007, 21:48:54
http://www.gelderlander.nl/arnhem/2231933/Scholieren-Rhedens-moeten-gemiste-lesuren-inhalen.ece

Scholieren Rhedens moeten gemiste lesuren inhalen
door Eddy van der Beek

28 nov 2007, 02:59 - DIEREN - De leiding van Het Rhedens locatie Dieren wil dat de leerlingen die hebben meegedaan aan de scholierenstaking de verzuimde lesuren gaan inhalen.
Zie ook:
Dorenweerd: Verdere stakingen verboden

Tegen zes leerlingen van de Dierense locatie heeft de politie procesverbaal opgemaakt vanwege het afsteken van vuurwerk, wildplassen en vandalisme.

Locatie-directrice Miriam Bunt in Dieren wil een gesprek arrangeren tussen de zes boosdoeners, hun ouders, de schoolleiding en de politie om te bepalen welke sancties (kunnen) worden opgelegd. Inmiddels heeft Het Rhedens een brief gestuurd naar de ouders van alle leerlingen van de locaties in Dieren en Rozendaal. Daarin geven de locatiedirecteuren en algemeen directeur Jos Cremers hun visie op de gebeurtenissen van de afgelopen dagen. De scholieren demonstreerden op vele plaatsen in ons land tegen de regeling van het aantal lesuren op school.

Afgelopen vrijdag hinderden leerlingen van de locatie Rozendaal het verkeer op de Ringallee. Er is toen geen enkel procesverbaal opgemaakt, omdat de leerlingen vervolgens weer naar de leslokalen vertrokken.

In Dieren liep het maandag wel lichtelijk uit de hand. Een groep van zo'n zeventig scholieren trok door de straten en zorgde voor overlast De politie was ter plaatse om de acties in goede banen te leiden, maar een aantal leerlingen ging over de schreef.

"Wij keuren acties als deze af", zegt Miriam Bunt. "Ze hebben gespijbeld en moeten de lesuren inhalen. Een kleine groep heeft zich zelfs misdragen. Ik wil wel benadrukken dat het grootste gedeelte van onze leerlingen gewoon op school is gebleven."

Miriam Bunt heeft zich vooral zorgen gemaakt om de veiligheid van de scholieren. "Of een gegeven moment zijn ze uit beeld. Gelukkig liepen enkele collega's mee om een oogje in het zeil te houden, maar het heeft mij een vervelend gevoel bezorgd."

In de brief aan de ouders van de leerlingen stelt de leiding van Het Rhedens wel vast dat de Tweede Kamer is doorgeschoten met het verhogen van het aantal lesuren.